خبرهای داغ:
کارشناس فضای مجازی:

فضای مجازی موجب تغییر سبک زندگی شده است

کارشناس فضای مجازی گفت: فضای مجازی در بستر اجتماعی نوعی تغییر سبک زندگی را سبب شده است.
کد خبر: ۸۷۲۷۱۱۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵

مهندس جواد دوکوشکانی کارشناس فضای مجازی فن آوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه کرمانشاه گفت: اگر فضای مجازی به شیوه و سرعت و بدعتی که اکنون هویدا شده است، طی طریق کند و فاقد مدیریت فرهنگی باشد ، جامعه را دچار یک (( انزوای جمعی )) می کند و موجب غربتی را در دل یک خانواده می شود .

وی افزود: فضای مجازی به رغم همه قرابت های ظاهری و فیزیکی ، نزدیکی فکری و معنایی خانواده را از بین خواهد برد و به عبارتی ارائه این رویه (( مهندسی افکار )) اعضای خانواده و بخصوص فرزندان را از عهده پدر و مادر خارج کرده ، به گونه ای که نمی دانیم هر یک در کدام عالمی و با چه آدمی سیر می کنند و تحت تعلیم کدام افکار قرار می گیرند .

مهندس دوکوشکانی گفت: آسیب های امروز خانواده ها که نهایتاً جامعه ما را دستخوش تغییرات ناخوشایند می کند یکی کارکرد ناصحیح (( فضای مجازی )) در محیط خانواده و دیگری تبلیغات افراطی برای (( برون رفت زن )) از فضای خانواده به محیط بیرون از منزل است .

وی افزود: تحقیقات صورت گرفته نشان دهنده کنشگری ناآگاهانه زنان در جامعه به سمت عملی شدن نظریه های فمنیستی است که این معضل مدت هاست در کانون خانواده ها رخنه کرده است و مسئولان و اعضای خانواده باید به جد برای جلوگیری از آسیب های مهلک آن در آینده برنامه ریزی کنند.

این کارشناس فضای مجازی گفت: برای مقابله با این وضعیت لازم است آینده نگری و آینده پژوهی های مبتنی بر علم و به دور از تعصبات انجام شود و بتوان چشم انداز بلند فرهنگی استفاده از این فضا و موارد احتمالی دیگر را تعریف و پیاده سازی کرد که این مهم بر عهده مسئولان ارشد جامعه است.

 وی افزود: در کنار این مسئولیت مهم اجتماعی ، خانواده ها نیز نباید در انتظار اقدامات جامعه و نهادهای دولتی جهت بهبود و اصلاح باشند ، بلکه باید خود به عنوان اولین نهاد اجتماعی هدفمند (( مدیریت فرهنگی فضای مجازی خانواده )) را همانند سایر موارد تربیتی و آموزشی بر عهده گیرند که به طور قطع و یقین ، با توجه به اثرات نزدیکی عاطفی مادر با فرزند ، عمده این فرهنگ سازی بر عهده مادران و البته اعضای آگاه خانواده است.

دوکوشکانی گفت: مدیریت فرهنگی فضای مجازی خانواده توسط والدین  مانع از وجود چند فرهنگی در فضای خانواده شده و تهدیدات بالقوه این تکنولوژی را خنثی می کند.

وی افزود: این والدین هستند که بدون اغراض و تعصب و با تمهیدات و تدابیر ، مرزهای فرهنگی و ارزشی و اخلاقی خود و خانواده را بایدحفظ کنند و رویه های (( انفعالی فرصت سوز )) را به (( فعالیت های فرصت ساز )) تبدل نمایند .  

ارسال نظرات