خبرهای داغ:
امام جمعه گنبد کاووس؛

وحدت از صفات مومنین در چارچوب قانون است

امام جمعه گنبد کاووس گفت: از صفات مومنین رعایت معیار وحدت در چارچوب قانون می باشد.
کد خبر: ۸۷۲۸۳۹۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گنبدکاووس، امام جمعه اهل تشیع در نشست باجمعی از نخبگان، فرهیختگان ، علما اهل تسنن گفت : سلامتی و امنیت از نعمات مجهول است و نعمت بزرگ دیگر علما و بزرگان اهل تشیع و تسنن در جامعه اسلامی ما هستند که مردم را به طرف اسلام هدایت می کنند.

حجت الاسلام محمد ترابی افزود : از صفات مومنین این است که نسبت به یکدیگر مهربان هستند و در کنار اعتقادات و درک و برداشت های درست خود معیار وحدت که همان اجرای نظام سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون است را رعایت می نمایند.

وی ادامه داد : مطالبات مردم به حق است و باید این مطالبات شاخص گرا شوند و آنچه را که حق مردم می باشد مورد پی گیری قرار گیرد.

حجت الاسلام ترابی اظهار داشت : از افتخارات مهم ما این است که اهل تشیع و تسنن شهرستان با حفظ حرمت، آداب و رسوم و اعتقادات در کنار هم به شیرینی زندگی می کنند و الگو خوبی برای همه مردم کشورمان هستند.

امام جمعه دهستان آق آباد گفت : حسن اتحاد و مهربانی این است که مردم در مقابل استکبار بایستند و با وحدت و اتحاد مراقب توطئه های دشمنان باشند و با تفاهم با توجه به شرایط جهانی، به یکدیگر کمک نمایند.

یکی از نخبگان و فرهیختگان اهل تسنن گفت : دیدار جمعی از علما ، نخبگان و ائمه جمعه دهستان ها و بخش های مرکزی گنبد، مدیران حوزه علمیه نشانگر نماد وحدت اهل تسنن و تشیع است.

سلیمان هیوه چی افزود : امام جمعه اهل تشیع به مانند امام جمعه اهل تسنن برای ما است و هر دو ولی امر هستند و هیچ تفاوتی ندارند.

وی ادامه داد : با توجه به اتفاقات اخیر در کشورهای همسایه و مرزهای منطقه ما باید بیش از پیش وحدت ، همدلی و همزبانی خود را حفظ نموده و روی این قضیه مصر باشیم که قرآن ، قبله و پیامبر ما یکی است و هیچ مشکلی بین شیعه و سنی وجود ندارد. و در سایه ولی فقیه امر مسلمین ، مقام معظم رهبر یبا وحدت و صمیمیت زندگی می کنیم.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون شرق استان گفت : ایجاد و تقویت معقوله اتحاد و انسجام بین اقوام ایرانی و مذاهب اسلامی از اولویت اصلی ماست.

نادر میرسرگزی افزود : اتحاد و انسجام بین شیعه و سنی در استان گلستان به ویژه شهرستان گنبدکاووس زبانزد کشور است و این اتحاد باعث ناامیدی و یاس دشمنان اسلام شده است.

امام جمعه سابق گنبدکاووس در این مراسم گفت : یکی از وظایف مهم نظام جمهوری اسلامی ایران و دولتمردان اقامه نماز است که این امر توسط مسلمین باعث تقویت اتحاد و وحدت در بین آنها خواهد شد.

حجت الاسلام محمدحسین سبحانی افزود : در دین اسلام نژاد ، قوم و زبان هیچ اهمیتی ندارد و تنها چیزی که برای اسلام مهم است داشتن تقوا و عدالت می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها