خبرهای داغ:
عضو بنیاد قم‌پژوهی:

ایجاد نیروگاه حرارتی به نفع استان قم نیست

عضو بنیاد قم‌پژوهی گفت: نیروگاه حرارتی سه برابر یک کلانشهر گاز مصرف می‌کند اما 37 درصد بازدهی دارد به همین علت ایجاد این نیروگاه در قم به نفع استان نیست.
کد خبر: ۸۷۲۸۵۱۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
ایجاد نیروگاه حرارتی به نفع استان قم نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محسن محسنی امشب در نشست بررسی وضعیت ریزگردهای استان قم که به همت بنیاد قم‌پژوهی در موسسه طلوع مهر برگزار شد، با بیان اینکه بنیاد قم‌پژوهی 22 عنوان کتاب را منتشر کرده است، اظهار کرد: اکنون 22 کتاب دیگر در حال تألیف توسط کارشناسان عرصه‌های مختلف علمی است که یکی از این کتاب‌ها به موضوع ریزگردها اختصاص دارد.

وی از ظرفیت‌های اقلیمی استان قم یاد کرد و افزود: نیروگاه حرارتی سه برابر یک کلانشهر گاز مصرف می‌کند اما 37 درصد بازدهی دارد به همین علت ایجاد این نیروگاه در قم به نفع استان نیست.

عضو بنیاد قم‌پژوهی با تاکید بر اینکه برای گذر از بحران محیط زیست باید از تجربه کشورهای دیگر استفاده شود، مطرح کرد: دریاچه نمک به عنوان بحرانی‌ترین حوضچه آب‌بخیز شناخته می‌شود که رفع مشکلات آن نیازمند تدبیر مسؤولان استانی است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد ریزگردهای استان قم منشأ داخلی دارد، عنوان کرد: معادن استان قم مشکلات بسیاری دارند که مسؤولان استانی باید برای رفع آنها برنامه مشخصی را در دستور کار خود قرار دهند.
ارسال نظرات