خبرهای داغ:
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قم:

رزمایش مقابله با تهدیدات امنیتی در قم برگزار می‌شود

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قم از برگزاری چندین رزمایش مقابله با تهدیدات امنیتی در ساعت صفر تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۹۱۶۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
رزمایش مقابله با تهدیدات امنیتی در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته در دو نقطه شهر قم که از قبل تعیین شده بود بمب‌گذاری فرضی صورت گرفت و بلافاصله اعلام وضعیت شد، که یک نقطه در مقابل فرمانداری و یک نقطه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بود.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری قم با اعلام اینکه قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و ستادکل نیروهای مسلح رزمایش آمادگی را برای یگان‌های چک و خنثی‌سازی در کل کشور تعریف کرده است، تصریح کرد: در یک پروسه زمانی در طول سال 95، باید میزان آمادگی یگان‌های امنیتی و انتظامی در داخل استان‌ها برآورد شود.

وی افزود: با اعلام ستاد کل نیروهای مسلح باید توان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان‌ها در مواقع بحران و تهدیدات امنیتی برآورد شود که چقدر آمادگی جهت ورود به این‌گونه عملیات‌ها را دارا هستند و به همین دلیل از ماه‌های گذشته، استان قم هم در جریان این رزمایش قرار گفت و به دستگاه‌های ذی‌ربط هم اعلام شد که آمادگی لازم را داشته باشند تا در ساعت صفر به‌صورت غیرمترقبه وارد عمل شوند.

امیری از ورود نیروهای قرارگاه خاتم‌الانبیا جهت انجام این عملیات و برآورد آمادگی نیروهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در چند نقطه از شهر اعلام وضعیت شد تا دستگاه‌های امنیتی انتظامی استان وارد عمل شوند و آمادگی آنها برای مقابله با تهدیدات امنیتی پیش رو سنجیده شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم تأکید کرد: با ورود دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به منطقه رزمایش، اطلاع‌رسانی محیطی مبنی بر انجام رزمایش مقابله با تهدیدات امنیتی صورت گرفت و مخاطبین اطراف محل هم در جریان این امر قرار گرفتند.

امیری با اعلام اینکه با این شکل رزمایش که توسط ستادکل نیروهای مسلح مورد آزمون‌وخطا قرار گرفتیم و  برای اولین بار این نوع رزمایش در استان قم اجرا شد، اظهار داشت: در ماه گذشته یک رزمایش در ساختمان مدیریت بحران استان با پیش‌فرض عملیات انتحاری و بمب‌گذاری داشتیم که سپاه علی بن ابیطالب(ع) آن را انجام داد و تمام دستگاه‌های استان مورد ارزیابی قرار گرفتند و امیدواریم تا پایان سال دو تا سه رزمایش دیگر در ساعت صفر برگزار کنیم.
ارسال نظرات