خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان مراوه‌تپه ؛

نخستین جشنواره پسته وحشی در مراوه تپه برگزار شد

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه گفت:کشت پسته در سطح 150 هکتار، توسعه‌ی باغات، تشکیل آب‌بندان از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان مراوه‌تپه است .
کد خبر: ۸۷۳۲۰۱۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از  مراوه‌تپه: اسماعیل تاجی در جشنواره پسته وحشی که در مدرسه شهید قلی‌زاده روستای قازان‌قایه برگزار شد گفت: دولت تدبیر و امید در آماده سازی زیر ساخت‌ها و خدمات رسانی به مردم فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

وی افزود: در سطح استان نیز پروژه‌های بزرگی صورت گرفته و در شهرستان مرواه‌تپه این فعالیت‌ها شتاب بیشتری داشته است. و انشاالله با آماده شدن این زیر ساخت‌ها تا پایان سال جاری بتوانیم اولین کار را در این شهرستان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه ادامه داد: بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی در روستای آق‌توقای بخش مرکزی شهرستان مراوه‌تپه در حال اجرا است که انشاالله در دهه فجر سال جاری با اعتبار 15 میلیارد تومان در زمینه کشت زیتون به بهره‌برداری خواهد رسید.

تاجی تصریح کرد: کشت پسته در سطح 150 هکتار، توسعه‌ی باغات، تشکیل آب‌بندان از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان مراوه‌تپه است

فرماندار مراوه تپه اظهار داشت: بخش اعظمی از بودجه شهرستان به احیاء منابع طبیعی و مهار آب‌ها در نظر گرفته شده است و در این راستا 5 آب‌بند و خاکریز تعریف کردیم که امیدواریم دکتر هدایتی از منابع ملی اعتبارات ویژه‌ای را در نظر داشته باشند

وی خاطر نشان کرد: با توجه به میانگین وارد در شهرستان در حدود 250 تا 300 میلی‌لیتر احداث آب‌بندان‌های کوچک با اعتبار 150 تا 200 میلیون تومان 100 هکتار از اراضی این بخش را به باغات مثمر تبدیل نماید که هر هکتار بالغ بر 50 میلیون تومان درآمدزایی خواهد داشت.

وی بیان کرد: 2 هکتار از اراضی این بخش به صورت پایلود توسط مرکز تحقیقات کشور جهت کشت پسته اختصاص یافته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها