خبرهای داغ:
امام جمعه موقت کرمانشاه:

امنیت جمهوری اسلامی ایران مثال زدنی است

امام جمعه موقت کرمانشاه با تاکید براینکه باید قدر امنیت را بدانیم گفت: اکنون ایران در میان آتش واقع شده و همه کشورهای همسایه آن با جنگ و آتش درگیرند و با این وجود ما در میان چنین آتشی دارای امنیت و آرامش هستیم.
کد خبر: ۸۷۳۴۰۲۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم شیعیان دیگر کشورها افتخار نوکری اهل بیت (ع) را از شیعیان ایران بگیرند؛ افزود: ملت ایران به ویژه کرمانشاهیان از قدیم افتخار نوکری خاندان پیامبر (ع) را داشته اند و در حد توان برای بازسازی حرم و بارگاه اهل بیت(ع) کمک رسانده اند.
وی با بیان اینکه ایران تنها شیعه ندارد و دنیا مملو از شیعیانی است که به اهل بیت (ع) ارادت دارند؛ گفت: ولی شیعیان ایران این افتخار را دارند که از گذشته خدمتگزار حرم ها در دنیا بوده و هستند که این امر همواره باید تداوم یابد.
وی با تاکید براینکه اکنون پاسداری از حرم توسط ایرانیان ادامه دارد؛ گفت: از سوی دیگر ملت ایران به ویژه کرمانشاهیان در حد توان برای بازسازی حرم و بارگاه اهل بیت (ع) کمک رسانده اند که ساخت در حرم سرداب امام زمان (عج) و نیم ضریح تل زینبیه از آن جمله است.
وی اضافه کرد: تشویق و ترغیب ها برای کمک به بازسازی حرم اهل بیت (ع) باید تداوم یابد تا این افتخار در تاریخ به نام کرمانشاهیان نیز رقم خورد.
به گفته آیت الله حجتی، بیدار کردن ملت ها و گرفتن حق ملت از حکومت ستمگر بزرگترین درسی است که از سوی امام خمینی (ع) به دنیا داده شد.
امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به چند نکته و حدیث اخلاقی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: هیچ سرمایه ای سودمندتر از عقل نیست و عقل میزان زندگی انسان است و از همین رو مشورت، همفکری و استفاده از تجربیات دیگران بسیار سفارش شده است.
وی ادامه داد: بنابه فرموده امام علی (ع) هیچ تنهایی بدتر از خودخواهی نیست و هیچ بزرگواری برای انسان بالاتر از پرهیزگاری نمی باشد و هیچ دوستی بهتر از حسن خلق نیست.
وی با بیان اینکه بداخلاقی انسان را از پای در می آورد؛ اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در بخش دیگر می فرمایند که هیچ مسوولیت و مقامی بالاتر از این نیست که با رضای پرورگار همراه شود و بهترین تجارت برای انسان عبادت و عمل صالح است.
امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار کرد: 23 ذیقعده مصادف با پنجم شهریور، روز زیارت امام رضا (ع) و روز داروسازی است و هفتم شهریور سالروز شهادت محمدتقی حکیم به همراه جمعی از شیعیان در حرم حضرت علی (ع) است.
آیت الله حجتی از هشتم شهریور به عنوان سالروز شهادت رییس جمهور وقت رجایی به همراه نخست وزیر شهید باهنر و پایان هفته دولت یاد کرد و گفت: نهم شهریور سالروز ربوده شدن سید موسی صدر و دهم شهریور به نام روز بانکداری اسلامی بدون ربا و سالروز تشکیل پدافند هوایی نامگذاری شده است.
وی در پایان از یازدهم شهریور به عنوان سالروز جنگ جهانی دوم و روز صنعت چاپ و شهادت محمود کاوه فرمانده لشکر ویژه شهدا یاد کرد.
ارسال نظرات