خبرهای داغ:
فرماندارشهرستان مراوه تپه ؛

خبرهای خوش فرماندار مراوه تپه در نشست با خبرنگاران

فرماندارشهرستان مراوه تپه در نشست با خبرنگاران گفت: دولت و مسئولین در دولت یازدهم بیشترین اعتبارات استانی را به شهرستان مراوه تپه تخصیص دادند.
کد خبر: ۸۷۳۴۷۲۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، اسماعیل تاجی قره جه، در نشست خبری با خبرنگاران  اظهار کرد:در دولت یازدهم بیشترین اعتبارات به شهرستان مراوه تپه رسیده است به گونه ای که مراوه تپه دومین شهرستان در سطح استان بود که اعتبار به آن تعلق گرفته است.

وی در خصوص برنامه هایی که در هفته دولت در شهرستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: افتتاح مجتمع آموزشی روستای عرب قاری حاجی با اعتباری بالغ بربیش از 53 میلیارد ریال که هشت روستای منطقه بخش گلیداغ را تحت پوشش قرار می دهد از پروژه های بزرگی است که بعد از سالها بالاخره افتتاح خواهد شد.

تاجی در خصوص پروژه های گازرسانی در شهرستان هم گفت: در خصوص گازرسانی به روستاها با اختصاص 11/300 میلیارد تومان اعتبار، 12 روستای دیگر هم به جمع روستاهای گاز رسانی شده شهرستان اضافه خواهد شد.

اسماعیل تاجی در خصوص پروژه های راه نیز گفت: در خصوص راه روستایی نیز از آغاز سال 1393 تا کنون بالغ بر 90 کیلومتر آسفالت جاده ها را در شهرستان داشته ایم. جاده امید به طول 22 کیلومتر و عرض 14/5 متر که جزو اجرای فاز اول ساخت سد چایلی می باشد و توسط آب منطقه ای در حال ساخت است و ان شاء الله تا دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

تاجی همچنین در خصوص افتتاح جاده آرزوها (شلمی) هم گفت: با تلاشهای راه و شهرسازی شهرستان ان شاء الله در همین هفته دولت این جاده به طول 25 کیلومتر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص راه ارتباطی با خراسان از قازانقایه هم گفت: 3 کیلومتر از این راه تا روستای پست دره آماده شده است و ان شاء الله ادامه هم خواهد داشت.

فرماندار مراوه تپه در خصوص روند ساخت نیروگاه گازی برق شهرستان هم گفت: ان شاء الله این نیروگاه تا دهه فجر مورد بهره برداری قرار بگیرد .

وی در خصوص ساخت نیروگاه دیگری هم در مراوه تپه گفت: صحبتهایی نیز در خصوص ساخت یک نیروگاه خورشیدی هم شده و اگر خدا بخواهد به زودی مراوه تپه به عنوان قطب تولید برق در منطقه خواهد شد.

تاجی همچنین در خصوص کشت و توسعه پسته هم گفت: با نگاه ویژه ای که مسئولین دولت به شهرستان مراوه تپه دارند، هم اکنون 5680 هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان به مردم و شرکت تعاونی بصیرت واگذار شده و مورد بهره برداری درست قرار می گیرد.

اسماعیل تاجی در خصوص علت برگزاری این جشنواره ها گفت: ما با برگزاری این جشنواره اه تلاش داشتیم که شهرستان و پتانسیلهای آن را به دیگران بشناسیم که شکر خدا در این امر موفق بوده ایم.

وی در خصوص نتایج جشنواره اول گفت: بعد از برگزاری جشنواره اول، از استانهای مختلف با ما تماس گرفتند و قول همکاری دادند و هم اکنون نیز موسسه تحقیقات پسته کشور در منطقه آمده اند و 2 هکتار در قازانقایه و 2 هکتار نیز در منطقه نارلی آجی سو را به کشت تحقیقاتی پسته اختصاص داده اند.

فرماندار مراوه تپه در خصوص پروژه های آب رسانی منطقه هم گفت: در شهرستان مراوه تپه 4 مجتمع آب وجود دارد که با آب شرب شهرستان را تامین می کند و مجتمع آب قرناوه که آبفار آن را اجرا کرده است، کار ساخت آن در حال اتمام است و ان شاء الله با بهره برداری از آن مشکل آب روستاهای منطقه من جمله آب روستای آق امام هم برطرف خواهد شد.

فرماندار در پایان نشست خبری خود گفت: شهرستان مراوه تپه در دولت تدبیر و امید اولینهای زیادی را تجربه کرده است که به آنها اشاره می کنم:

اولین سی ان جی، اولین گازرسانی ، اولین بیمارستان، اولین کارخانه آرد، اولین سیلوی گندم ، اولین بخشدار ترکمن شهرستان ، اولین فرماندار ترکمن شهرستان ، اولین فرستنده دیجیتال ، ورود 3j برای اولین بار به منطقه، اولین سالن ورزشی در منطقه گلیداغ، اولین سالن ورزشی در روستای قره گل، اولین اداره ثبت و دارایی که بعد از هفته دولت بهره برداری قرار می گیرد و ...

مردم شهرستان مراوه تپه امیدوارند که خدمات دولت به این شهرستان مرزی تداوم داشته باشد و منطقه مراوه تپه شاهد رونق و پویایی بیشتر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها