خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان استان قم خبر داد

مجمع خیرین ازدواج استان قم راه‌اندازی می‌شود/ لزوم فعال کردن ظرفیت‌های مردمی برای ساماندهی ازدواج در کشور

معاون فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان استان قم گفت: فعال کردن ظرفیت‌های مردمی تنها راهی است که می‌تواند بحث ازدواج را در کشور سامان دهد لذا سعی داریم با همکاری خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد به زودی مجمع خیرین ازدواج را راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۸۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
مجمع خیرین ازدواج استان قم راه‌اندازی می‌شود/ لزوم فعال کردن ظرفیت‌های مردمی برای ساماندهی ازدواج در کشور
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی پارسانیا ظهر امروز در نشست خبری هشتمین جشنواره هلهله فرشته‌ها با اشاره به فعالیت‌های سازمان ورزش و جوانان استان قم در حوزه ازدواج و خانواده اظهار کرد: بخشی از برنامه‌هایی که سازمان ورزش و جوانان در بخش ازدواج و تعالی خانواده در نظر می‌گیرد مرتبط با هفته ازدواج است.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه ازدواج و خانواده تصریح کرد: در این زمینه برخی از وظایف دستگاه‌ها احصا شده و برنامه‌های منسجمی در هفته ازدواج خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان استان قم لزوم برنامه‌ریزی در حوزه ازدواج و خانواده در طول سال را یادآور شد و گفت: در این زمینه طرح جامع ازدواج و خانواده در سازمان آماده و به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شده است تا بتوانیم حرکتی برنامه محور را در این بخش داشته باشیم.

وی مشکل طلاق در جامعه و اقدامات پژوهشی در این بخش را مورد توجه قرار داد و افزود: در پژوهش‌هایی که در مورد مسئله طلاق انجام شده، نخستین مشکل مؤثر عدم وجود مهارت‌های ارتباطی بوده است که باید در این بخش فعالیت‌های آموزشی افزایش یابد.

پارسانیا لزوم ارتقای آموزش‌های قبل، حین و پس از ازدواج را مورد تاکید قرار داد و گفت: همچنین به آموزش مهارت‌های زندگی، تربیت فرزند و طلاق نیز باید توجه ویژه داشت تا از شکل‌گیری این مشکلات در بین زوج‌های جوان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان استان قم برای ارتقای سطح آموزش‌های ازدواج تصریح کرد: در این بخش در حال حاضر یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج زوج‌های جوان، گواهی دوره آموزشی طرح زندگی پایدار بوده که تأثیر بسزایی در تقویت ارتباط بین زوج‌های جوان داشته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان استان قم از حضور بیش از هفت هزار نفر در دوره آموزشی طرح زندگی پایدار تا پایان سال 94 خبر داد و تصریح کرد: سعی داریم با گسترش این آموزش‌ها امسال این آمار را به بیش از 15 هزار نفر برسانیم.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی زندگی پایدار در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی زوج‌های جوان صورت می‌گیرد در این زمینه نیز فعالیت پژوهشی صورت گرفته است تا آموزش‌های هدفمند به زوج‌های جوان داشته باشیم.

پارسانیا خاطرنشان کرد: طرحی آماده شده است تا در چهار سال نخست زندگی، زوج‌های جوان به طور مستمر در معرض آموزش‌های مهارت‌های زندگی باشند و زندگی پایدار آن‌ها را شاهد باشیم.

وی تجلیل از خیرین، خادمان و مؤثرین حوزه خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: در 12 شاخص کارشناسی این بخش آغاز شده است و در آینده نزدیک از فعالان حوزه خانواده تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان سازمان ورزش و جوانان استان قم فعال کردن ظرفیت‌های مردمی را تنها راهی دانست که می‌تواند بحث ازدواج در کشور را سامان دهد و افزود: بنیاد خیریه یازهرا(س) یکی از نمونه‌های موفق استان در حوزه ازدواج است و سعی داریم با همکاری خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد به زودی مجمع خیرین ازدواج را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه ملی ثبت مراکز ازدواج و خانواده تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت مراکز مشاوره و اخذ پروانه فعالیت در این سامانه ثبت‌نام کنند.
ارسال نظرات