خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه:

تجمل گرایی، دلیل اصلی بالا رفتن سن ازدواج است/باید در مساله ازدواج انقلاب شود

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: باید در مساله ازدواج انقلاب صورت گیرد و آیین های تجملاتی و مهریه های سنگین شکسته شود.
کد خبر: ۸۷۳۸۲۰۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: اگر گام اول ازدواج ساده برگزار شود، قدم های بعدی هم ساده می شود.
وی با گرامیداشت اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا (س) که به نام 'روز ازدواج' نامگذاری شده است، به خانواده ها توصیه کرد: بنای ازدواج را بر سادگی بگذارید و این را به یک فرهنگ تبدیل کنید.
به اعتقاد آیت الله علما 'دلیل اصلی بالا رفتن سن ازدواج، تجمل گرایی است؛ در حالی که به فرموده قرآن اصل قضیه در ازدواج محبت وعاطفه است.'

** شعار 'مرگ بر آل سعود' نمازگزاران
امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش، سالروز شهادت زائران خانه خدا در سال 66 را گرامی داشت و گفت: این جنایت به دستور آمریکا و اجرای آل سعود رخ داد که نمونه مشابه آن هم فاجعه منا در حج سال گذشته بود.
وی با یادآوری 'آدم کشی های عربستان در یمن، بحرین و سوریه' عنوان کرد: آل سعود به خوبی به آمریکا و انگلیس خدمت می کند، زیرا وهابیت در اصل یک فرقه ساخته انگلیس است.
آیت الله علما همچنین از اینکه سران سعودی، حجاج ایرانی را از حج تمتع امسال محروم کرده اند بشدت از آنان انتقاد کرد که این سخنان با شعار 'مرگ بر آل سعود' نمازگزاران همراه شد.

** باید مقابل قلدرهای زمان قوی بود
امام جمعه کرمانشاه همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پرسنل قرارگاه پدافند هوایی ارتش در هفته اخیر اشاره و اظهار کرد: باید مقابل قلدرهای زمان قوی بود و در مقابل فریاد و تهدید آنان نترسید.
آیت الله علما تاکید کرد: راه مبارزه با دشمن، اقتدار همه جانبه است که یک بعد مهم آن نظامی است.
'بصیرت و حمایت مردم از نظام و حضور در صحنه' هم دیگر عامل مهمی است که از نظر آیت الله علما به کشور مصونیت می دهد.
به گفته وی 'دشمن از قدرت نظامی ایران خبر دارد و به همین دلیل جرات هیچ گونه تعرضی را ندارند.'
امام جمعه کرمانشاه در پایان گفت: نیروهای نظامی ما امروز قوی هستند و حتی یک کشتی هم بدون نظارت ایران از تنگه هرمز و خلیج فارس عبور نمی کند.
آیت الله علما در خطبه اول نماز جمعه هم با تسلیت سالروز شهادت امام جواد الائمه (ع) گفت: این امام عزیز به مردم تاکید دارد که به گذران عمر خود توجه کنند و دچار شهوات و هوا و هوس دنیوی نشوند و صبر پیشه کنند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات