فرمانده سپاه ناحیه مقاومت خنداب

همایش سبک زندگی اسلامی در جاورسیان برگزار شد

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت خنداب گفت: همایش سبک زندگی اسلامی با محوریت همسرداری و تربیت فرزند در شهر جاورسیان از توابع شهرستان خنداب به همت حوزه بسیج خواهران این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۸۶۶۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

سرگرد پاسدار حسین روح‌افزا از برگزاری همایش "سبک زندگی ایرانی_اسلامی" ویژه خانواده‌های شهر سنجان از توابع شهرستان خنداب به همت بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه مقاومت خنداب خبر داد و گفت: براساس مطالعات آماری که از سوی بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه خنداب در شهر جاورسیان صورت گرفت متاسفانه معضل طلاق و اعتیاد در این شهر از روند روبه‌رشدی برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه در این منطقه به ویژه این شهر سبک زندگی ایرانی اسلامی کم‌رنگ شده است؛ از دو سال گذشته به دنبال این بودیم که بستر را برای برگزاری این همایش و کارهای کارگاهی مهیا سازیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت خنداب تصریح کرد: با توجه به مباحثی که در این کلاس‌ها برگزار می‌شود به صلاح دید کارشناس مربوطه بر آن شدیم که این همایش ویژه خواهران متاهل باشد و در وهله اول نحوه همسرداری و تربیت فرزندان را به آنان آموزش دهیم.

سرگرد پاسدار روح‌افزا با اشاره به اینکه برگزاری این کارگاه‌ها در راستای کاهش معضلات و اسیب‌های اجتماعی استمرار خواهد داشت، گفت: جلسه اول را به شکل عمومی برگزار شد ولی جلسات بعدی به شکل کارگاهی و تخصصی برگزار خواهد شد.

وی افزود: جلسه اول تنها مختص شهر جاورسیان نیست که سه روستای دیگر از توابع این شهر را تحت پوشش این دوره آموزشی قرار دادیم و خوشبختانه در مجموع از استقبال خوبی هم برخوردار شد و 150 خخواهر متاهل در از مباحث آموزشی بهره‌مند شدند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت خنداب تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه برای جامعه هدف برگزار می‌شود تا بتوانیم به سمتی برویم که این آسیب را کاهش دهیم.

سرگرد پاسدار روح‌افزا یادآور شد: حوزه مقاومت بسیج خواهران مستقر در شهر جاورسیان به دنبال فعالیت‌ها نو و اثرگذار است؛ با توجه به اینکه معضل طلاق و بیشتر آسیب‌های اجتماعی به بنیان خانواده بازمی‌گردد سعی داریم تا در این دوره‌های آموزشی اطلاع‌رسانی لازم را به خانواده‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در بحث فضای مجازی باتوجه به هجمه فرهنگی دشمن به دنبال این هستیم که کارگاه‌های آموزشی را ویژه والدین و فرزندان با حضور کارشناس مربوطه برگزار کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت خنداب تصریح کرد: نقش و کارکرد خانواده در مسیر بالندگی و تعالی جامعه ایرانی و اسلامی از جمله موضوعاتی است که در دهه های اخیر، با تحولاتی که در عرصه های مختلف جمعیتی، اقتصادی، و سیاسی رخ داده است با چالش‌ها و فرصت‌هایی مواجه شده است.

سرگرد پاسدار روح‌افزا خاطرنشان کرد: موضوعاتی چون تغییر در شیوه‌های همسرگزینی، تغییر سن ازدواج، تغییر نقش زنان در خانواده و اجتماع، تغییر در میزان درآمد خانواده و وضعیت معیشتی آنها، تغییر الگوهای زندگی و تنوع در سبک زندگی، شیوه‌های تربیتی والدین، گسترش رسانه‌ها و تأثیر شبکه های مجازی بر خانواده، باورهای دینی و رفتار نهادهای دینی و ده ها عامل دیگر وجود دارد، که میتوانند بر روی آینده خانواده و نسبت آن با جامعه تاثیر گذارد که باید مورد توجه قرار گرفته و اطلاع‌رسانی لازم را در ایم زمینه به خانواده‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات