خبرهای داغ:
همسر یکی از شهدای فاجعه منا:

مدیریت حج نباید به دست آل سعود باشد/آرزو دارم با رهبر معظم انقلاب دیدار کنم

همسر یکی از شهدای فاجعه منا گفت: حج آیینی جهانی است و مدیریت آن نباید به دست آل سعود باشد ،بلکه باید توسط مجمعی متشکل از کشورهای اسلامی اداره شود.
کد خبر: ۸۷۳۹۷۹۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
مدیریت حج نباید به دست آل سعود باشد/آرزو دارم با رهبر معظم انقلاب دیدار کنم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فاطمه قربان نیا همسر مرحوم ناصر قربان نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: حج مساله ای شرعی و واجب برای تمام مسلمانان است و همه کشورهای اسلامی حق شرکت در این مناسک معنوی را دارند. 

وی اضافه کرد: چون آل سعود لیاقت برگزاری چنین آیین باشکوه و تامین امنیت حجاج را نداشت، فاجعه سال گذشته در منا رخ داد و باعث کشته شدن تعداد بی شماری شد. 

وی تصریح کرد:حادثه سقوط جرثقیل و فاجعه منا توطئه ای از پیش طراحی شده بود و آل سعود با خلق این حوادث سعی داشت از شیعیان و مسلمانان سایر کشورهای اسلامی انتقام بگیرد. 

قربان نیا گفت: با توجه به بی لیاقتی آل سعود و شرایطی که امسال برای حجاج ایران حاکم کردند، تصمیم مسئولان مبنی بر اعزام نکردن به حج، تصمیم کاملا درست و منطقی بود. 

وی همچنین خطاب به مسئولان حج، گفت: انتظار می رود افرادی که برای راهنمایی و سرپرستی به همراه حجاج به کشور عربستان اعزام می شود، به تمام مسائل امنیتی و نقشه های جغرافیایی مسیر به ویژه در آیین رمی جمرات آشنا باشند. 

قربان نیا با اشاره به این که مسئولان باید توجه بیشتری به حادثه منا داشته باشند، بیان کرد: شهید قربان نیا در خانواده ای کشاورز پرورش یافت که به دلیل استعداد بالایی که داشت در حوزه علمیه و دانشگاه جزو نخبگان برتر بود. 

وی افزود: همسرم هم فقیه بود و هم حقوقدان و با وجود این که پیشنهاداتی برای تصدی مسئولیت های مختلف داشت، اما تدریس را ترجیح می داد و معتقد بود باید جوانان را طوری تربیت کرد تا برای جامعه مفید باشند. 

وی ادامه داد: مرحوم قربان نیا برای تبلیغ دین اسلام به کشورهای زیادی سفر کرد و در این راستا کتاب ها و مقاله های بسیاری به چاپ رساند. 

همسر شهید حادثه منا در پایان گفت: آرزو دارم با رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای دیدار کنم و از نزدیک حرف دلم را به ایشان بگویم. 

مرحوم ناصر قربان نیا از حقوقدانان برجسته قم و کشور بود که بارها به عنوان حقوقدان به کنفرانس های مختلف خارج از کشور اعزام و سخنرانی کرد؛ وی با بسیاری از مراکز علمی و پژوهشی کشور و قم همکاری داشت. 

فاجعه منا همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد؛ بر اثر این فاجعه 464 زائر ایرانی شهید شدند و بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز جان خود را از دست دادند. 

13 تا 18 شهریورماه جاری هفته بزرگداشت شهدای منا نامگذاری شده است. 
ارسال نظرات