خبرهای داغ:
آیت‌الله استادی:

روحانیت از مادی‌گرایی پرهیز کند/ ماندگاری در مسیر انبیاء نیازمند تقواست

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: با وجود اینکه مدیریت زندگی و فراهم کردن نیازهای مقدماتی برای خانواده باید مورد توجه روحانیون قرار گیرد، اما این قشر باید از مادی‌گرایی پرهیز کند تا بتواند در میان مردم اثرگذار باشد.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۴۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
روحانیت از مادی‌گرایی پرهیز کند/ ماندگاری در مسیر انبیاء نیازمند تقواست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله رضا استادی در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی جامعة المصطفی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: طلاب مراکز مختلف حوزوی باید نسبت به دستور رهبر انقلاب اسلامی در روز گذشته مبنی بر پاسخگویی نسبت به شبه‌افکنی‌های دشمن و جلوگیری از دین‌زدایی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات دینی عالم باید شک و تردید مردم را در حوزه دین برطرف کند، اضافه کرد: رفع شبهات یکی از رسالت‌های عالم است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طلاب و اساتید نباید فقط به تدریس و فراگیری دروس دینی اکتفا کنند، تصریح کرد: گفتار و کردار این قشر از جامعه اسلامی باید ترویج‌دهنده آموزه‌های دینی باشد.

وی حق‌پذیری عالم را عامل پیشرفت او دانست و عنوان کرد: هر قشری در جامعه اسلامی باید حق‌پذیر باشد؛ طلاب و روحانیون اگر عملکرد نادرستی داشتند باید با تواضع اشتباه بودن آن را پذیرفته و برای کاهش آسیب‌های آینده اقدام کنند.

استادی با تاکید بر اینکه اساتید در صورت بیان کردن مطالب نادرست باید از بازی با الفاظ و توجیه کار خود پرهیز کنند، مطرح کرد: با وجود اینکه مدیریت زندگی و فراهم کردن نیازهای مقدماتی برای خانواده باید مورد توجه روحانیون قرار گیرد، اما این قشر باید از مادی‌گرایی پرهیز کند تا بتواند در میان مردم اثرگذار باشد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه روحانیون باید با داشتن روحیه ساده‌زیستی مردم را به پرهیز از مادی‌گرایی دعوت کنند، گفت: این قشر ادامه دهنده راه پیامبران الهی هستند و ماندگاری در این جایگاه نیازمند تقواست.

وی خاطرنشان کرد: اکنون استکبار از نقاط ضعف مسلمانان برای ترویج اختلاف‌افکنی میان مذاهب اسلامی استفاده می‌کند، درحالی که روحانیون باید با تبدیل دشمنی به دوستی استکبار را از رسیدن به این هدف ناامید کنند.

استادی با بیان اینکه روحانیون باید در تبلیغ خود به افزایش وحدت میان مذاهب اسلامی نگاه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: دشمن با ایجاد درگیری میان مسلمانان به دنبال پراکندگی ملل مسلمان و سوءاستفاده است، به همین علت عالمان دینی باید نسبت به شیوه نفوذ دشمن در میان مسلمانان آگاه باشند تا بتوانند مردم را نسبت به واقعیت‌ها آگاه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاثیرگذاری روحانیون در میان مردم را نیازمند اخلاص آنها دانست و اضافه کرد: طلاب باید برای کسب رضایت خداوند متعال دروس دینی را سپری کنند؛ اینکه فردی خود را از اخلاص دور دانسته و به انجام امور خداپسندانه اهتمام ندارد، نشان از نفوذ شیطان است.
ارسال نظرات