خبرهای داغ:
دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) مطرح کرد

استقبال چشمگیر اهل‌ سنت از برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه استقبال خوب اهل سنت در برگزاری این کنگره بسیار قابل توجه است، گفت: نه تنها افراد عادی بلکه علمای اهل سنت هم نسبت به این کنگره استقبال خوبی دارند.
کد خبر: ۸۷۴۱۵۵۰
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
استقبال چشمگیر اهل‌ سنت از برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی علامه‌زاده در دیدار اعضای ستاد برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با آیت‌الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه امسال ششمین سالی است که کنگره بین‌المللی امام سجاد را در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: در دوره‌های قبل مهمان‌هایی از داخل و خارج کشور و دیگر ادیان در این همایش حضور داشتند.

وی با اشاره به حاضران در دوره‌های گذشته کنگره امام سجاد(ع) از دیگر ادیان گفت: مهمان‌هایی که مسیحی بودند سوابق علمی و اجرایی برجسته‌ای در کشورهای خود داشتند و استقبال خوبی از این کنگره کردند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با اشاره به بازخوردهای برگزاری کنگره امام سجاد در مهمانان خارجی خاطرنشان کرد: یکی از مهمان‌هایی که مسیحی و کشیش بود گفت من قبل از اینکه روزهای یکشنبه برای مردم دعاهایی را از انجیل بخوانم دعاهایی از صحیفه سجادیه برای مردم می‌خوانم.

وی از تدوین هفت جلد کتاب به عنوان سجاده خورشید پس از برگزار کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: این کتب شامل سخنرانی‌ها و مقالات مهمانان و مطالب داوری‌شده، است که مورد استقبال مهمانان و علما واقع شده است.

علامه‌زاده با بیان اینکه در دوره پنجم کنگره بین‌المللی امام سجاد هفت استان همراه با استان هرمزگان برنامه‌هایی را برگزار کردند، تصریح کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان نیز علاوه بر هرمزگان برنامه‌هایی در این مدت برگزار می‌کنند و در روز اختتامیه در هرمزگان گزارشی از این فعالیت‌ها ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در دوره ششم سه استان به جمع برگزارکنندگان کنگره اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که این کنگره بین‌المللی در تمام استان‌ها برنامه‌های مرتبط داشته باشند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با اشاره به برگزاری این کنگره در کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: با هماهنگی مجمع جهانی اهل بیت و مراکز رسمی کشور برنامه داریم که در سه کشور هندوراس، میانمار و کلمبیا نیز کنگره را برگزار کنیم.

وی با اشاره به دلایل برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در این کشورها گفت: این سه کشور ارتباطات بیشتری در این زمینه با کشور ما داشتند و روحانیون آن‌ها اعلام آمادگی برای برگزاری کنگره کرده‌اند.

علامه‌زاده با اشاره به اهمیت معرفی معارف و ظرفیت‌های امام سجاد(ع) به جامعه گفت: این فعالیت‌ها در برابر عظمت شخصیتی امام سجاد بسیار کم است اما بضاعت ما در همین حد است و سعی داریم این فعالیت‌ها را هر سال گسترش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری ششمین دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در ششم آبان‌ماه مصادف با 25 محرم و سالروز شهادت امام سجاد(ع) تصریح کرد: امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه این کنگره با حضور سخنرانان برجسته و استفاده از پیام تصویری علما و مراجع تقلید خواهیم بود.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: البته بیش از 2 هزار نفر از جوانان استان هرمزگان هر سال به تعداد 400 نفر در قم حضور پیدا می‌کنند و در اردویی با نام سفیران ولایت و در کارگاه آموزشی در راستای کنگره شرکت کرده و در استان به افرادی تاثیرگذار تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه استقبال خوب اهل سنت در برگزاری این کنگره بسیار قابل توجه است، گفت: نه تنها افراد عادی بلکه علمای اهل سنت هم نسبت به این کنگره اقبال خوبی دارند.
ارسال نظرات