خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد؛

ثبت ده هزارو 967 تعاونی در گلستان/افتتاح 5 طرح اقتصادی و اشتغالزایی در علی آباد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان از ثبت ده هزارو 967 تعاونی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۴۱۸۳۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سعید مازندرانی، روز گذشته در مراسم افتتاح متمرکز طرح های اقتصادی و اشتغالزایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در علی آباد کتول با اشاره به اینکه 10 هزار و 967 تعاونی در استان ثبت شده است اظهار داشت: یک میلیون و 270 هزار نفر عضو تعاونیهای استان گلستان هستند و 65 هزار و 25 نفر در آن فعالیت میکنند، 52 اتحادیه تعاونی در استان گلستان به ثبت رسیده است و 18 اتحادیه در زمره فعالان این بخش هستند.

وی افزود: در استان گلستان در هفته تعاون 14 طرح اقتصادی و اشتغا‌زایی بااعتباری بالغ ‌بر4 میلیارد و 241 میلیون تومان هزینه و سرمایه‌گذاری به بهره ‌برداری رسید.

مازندرانی گفت:  18 هزار و 229 نفر عضو این 14 شرکت تعاونی در گلستان هستند که با اجرای این طرح‌ها شرایط اشتغالزایی برای 193 نفر فراهم شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین خاطرنشان کرد: از این 14 پروژه 6 پروژه در بخش خدمات و 5 پروژه در بخش صنعت و فرش دستباف، تأمین نیاز تولید و تأمین نیاز مصرف نیز هر یک پروژه ای قابل ‌افتتاح داشتند.

مازندرانی در ادامه یادآوری کرد: بیشترین اشتغال ایجادشده در این پروژه‌ها مربوط به یک شرکت تعاونی حمل ‌ونقل در گالیکش بوده که 115 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی اذعان داشت: شرکت تعاونی مرزنشینان خواجه نفس با 17 هزار و 800 نفر بیشترین تعداد عضویت را به خود اختصاص داده است.

حسن قدیمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی‌آبادکتول نیز در ادامه گفت: امروز شاهد افتتاح 5 طرح اقتصادی و اشتغالزایی تحت عناوین تعاونی باشگاه ورزشی آکادمی علم و قدرت، صنایع دستی بلوچ، تعاونی نسیم دوخت کتول، تولید ادوات کشاورزی و دوخت لباس سنتی هستیم که با فعالیت 36 نفر اعضای این تعاونی ها خوشبختانه برای 14 نفر اشتغالزایی شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در اجرا و بهره برداری از این 5 طرح  4 میلیاردو 290 میلیون ریال سرمایه گذاری شده که با سرمایه گذاری خود تعاونی هاست و ازهیچ گونه تسهیلاتی استفاده نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار