بصیری در کردستان مطرح کرد:

وابستگی های جریانی و حزبی عامل اصلی مشکلات عرصه رسانه

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: داشتن وابستگی های جریانی و فکری یکی از مشکلات اصلی در حوزه خبرنگاری است و این روند مانع همبستگی خبرنگاران می شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۱۴۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

به گزارش بسیج رسانه،"مسعود بصیری" مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در نشست هم اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کردستان اظهار داشت: داشتن وابستگی های جریانی و فکری یکی از مشکلات اصلی در حوزه خبرنگاری است و این روند مانع همبستگی خبرنگاران می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک تشکل قوی و توانمند در حوزه خبرنگاری در کشور وجود ندارد و متاسفانه تشکل هایی هم که تشکیل شده اند بیشتر در راستای منافع احزاب و گروه ها هستند و به همین دلیل مطالبات خبرنگاران به صورت جدی دنبال نمی شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه افزود: عدم حمایت از حق و پیروی از باطل، گسیل قلم به سوی منفعت احزاب و جذب آگهی‌های دولتی و در کل تبدیل جیزه به ناچیز دنیوی از جمله آسیب‌هایی است که رزق و روزی رسانه‌ها را به سوی فعل حرام سوق می‌دهد.

بصیری خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید آخرت خود را به خاطر منفعت دنیوی نفروشند و با در نظر گرفتن حق و حقیقت به سوی تحریک افکار عمومی برای فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف همت گمارند و از تهییج احساسات پرهیز نمایند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور از رسول‌الله(ص) به عنوان بزرگ‌ترین خبرنگار تاریخ بشریت یاد کرد که با دقت، سرعت و کمال متانت و دقت وحی و پیام الهی را به مردم منتقل می‌کردند.

بصیری افزود: متاسفانه امروز رسانه‌های ما با کپی‌برداری از غرب می‌خواهند سیاست‌های خود را پیاده کنند و یک سری پولدار با نگاه حزبی اقدام به چاپ نشریه کرده و شاهد تقابل این رسانه‌ها هستیم و هر روز یکی از طرف‌ها فیش‌های حقوقی طرف مقابل را افشا می‌کند.

وی از نبود یک اتحادیه صنفی قوی در حوزه رسانه در کشور به عنوان آسیبی بزرگ پیش روی خبرنگاران کشور نام برد و افزود: متاسفانه با گذشت 37 سال از انقلاب تاکنون مشکل و دغدغه بیمه خبرنگاران حل نشده است و معاونت‌های مطبوعاتی مختلفی هم که روی کار آمده‌اند شدیدا وابسته به دولت خود بوده‌اند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور افزود: خبرنگاران کشور بسیج را به عنوان مجمعی صنفی در حوزه کاری خود بدانند و باید به این مهم توجه کنند که تا زمانی که همگرایی نداشته باشند و دل در گرو وابستگی‌های حزبی داشته باشند نمی‌توان به رفع دغدغه اصحاب رسانه امیدوار شد.

بصیری در این نشست بر حمایت از نشریات محلی استان در قالب صندوق اعتباری که در آینده نزدیک توسط بسیج رسانه استان برای حمایت از نشریات استان کردستان تشکیل خواهد شد تأکید کرد و افزود: اعتبارات شهرستان‌ها را نیز برای حمایت از خبرنگاران شهرستانی 400 درصد افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات