خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان:

فعالیت 47پایگاه مقاومت بسیج در طرح جوانه های صالحین

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: طرح جوانه های صالحین در تابستان امسال با فعالیت 47پایگاه هدف ارتقاء، جذب و تشکیل حلقه های جدید صالحین برگزارشد.
کد خبر: ۸۷۴۳۲۳۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

   حجت الاسلام صادق نجفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهارداشت: تقویت و تثبیت حلقه های تشکیل شده و رشد و نقش آفرینی حلقات ماموریت اصلی پایگاه های بسیج است.  

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: طرح جوانه های صالحین در تابستان امسال طرح با فعالیت 47پایگاه در سطح شهرستان درمیان که با هدف ارتقاء، جذب و تشکیل حلقه های جدید صالحین ،در راستای تبدیل اوقات فراغت تابستان به عرصه ایی برای رشد و تعالی بسیجیان و عموم مردم طراحی و او برگزار شد.  

وی با بیان اینکه این طرح در سه بخش برگزار شد، گفت: برنامه هایی برای تشکیل و تقویت حلقات ،بر نامه های درون حلقات و برنامه های عمومی پایگاه برای نقش آفرینی حلقات صالحین در قالب و موضوعات مختلف برگزار شد.  وی ادامه داد: گسترش ،تعمیق و نقش آفرینی هر چه بیشتر شجره طیبه صالحین به عنوان رکن اصلی برنامه جامعه سازی اسلامی بسیج به عنوان پیامد اجرای این برنامه ها مورد انتظار است.      

  وی افزود: از بین 47پایگاه 4پایگاه برتر انتخاب شدند پایگاه ههای برتر براساس معیار های چون جذب حداکثری، برگزاری منظم کلاس ها،استفاده از اساتید تواتمند،متنوع بودن، کیفیت بالا، برگزاری مسابقات انتخاب شده اند.  نجفی گفت: طرح جوانه های صالحین در این شهرستان را استفاده مطلوب از فرصت ایام تابستان برای رشد و تعالی بسیجیان و اعضای حلقات صالحین وشناسایی و جذب حداکثری جهت عضویت در بسیج است.

وی ادامه داد: حفظ و انسجام حلقه های تربیتی صالحین ،تقویت شبکه شجره طیبه صالحین ،تقویت هویت حلقه ها و نقش آفرینی آن در فعالیت های پایگاه مقاومت،ایجاد شور و نشاط و تقویت روحیه معنوی و تلاش برای سازندگی روحی ،اخلاقی و فکر نوجوانان و جوانان،غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان است.    

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان با بیان اینکه بی شک مسئله تربیت و پرورش انسان،محوری ترین هدف انبیاء و اولیاء الهی بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیزکه بر اساس آموزه های دین مبین اسلام به ثمر نشست از این قاعدع مستثنی نیست.

 وی ادامه داد: در طول مدتی که از عمر انقلاب اسلامی میگذرد؛تربیت و پرورش دینی به شدت مورد غفلت واقع شده است.به گونه ای که حتی وزارتخانه ها،سازمان ها و سایر نهادهای فرهنگی-تربیتی نیز اغلب رویکردی آموزشی داشته و از مسئله تربیت غفلت داشته اند.  

نجفی عنوان کرد: بی تردید رسیدن به جامعه مطلوب بدون تربیت افراد آن جامعه میسر نیست؛و تربیت افراد برای تأثیر گذاری مطلوب در جایگاه های مختلف ،در گرو یک نظام تربیتی منسجم و مبتنی بر مبانی و اصول تربیت دینی است .  

وی با اشاره به اینکه الگوی تربیتی صالحین ،با تدوین چنین نظامی گفت: در حال حاضر یکی از بهترین و موفق ترین روشهای تربیت نیروی انسانی و کادر سازی به شمار می رود.توجه به ساختار این الگوی تربیتی و دقت در روش های ارتباطی این ارکان با یکدیگر و سایر اصول آن ،این مطلب را روشن میکند .  

وی شجره طیبه صالحین یک نظام تربیتی در قالب حلقه های منسجم و مرتبت در سطوح و اقشار مختلف جامعه دانست و عنوان کرد: این شبکه با استفاده از ظرفیت های علمی و معنوی نظام اسلامی ،اسباب ارتقای افراد جامعه را در ابعاد مختلف فراهم می کند.

 وی ادامه داد: این الگو ،یک برنامه فرهنگی تربیتی است که به صورت فرایند مستمر در یک بازه زمانی ،متناسب با مخاطب از طریق ارتباط عمیق و پایدار با تک تک اعضا در قالب جمعی محدود با ترکیب مناسب و هدفمند به لحاظ سنی و سطح اعضا انجام می پذیرد.  

نجفی اجرای برنامه های متنوع و جذاب مطالعاتی به روش مباحثه ای و هم اندیشی طرفینی و همچنین اجرای برنامه های تربیتی ،فرهنگی،اجتماعی،سیاسی،ورزشی و سایر اقدامات مورد نیاز ،حفظ و انسجام اعضا از دیگر خصوصیات این حلقات عنوان کرد.  

وی تصریح کرد: این برنامه ها موجب تقویت هویت حلقه نیز گردیده و موجبات رشد و تعالی همه جانبه اعضا در حلقات را فراهم میگرداند.  

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان شجره طیبه صالحین برنامه مستمر بوده و به فصل یا زمان خاصی تعلق ندارد، یادآورشد: بی تردید تابستان فرصتی است که با توجه به فراغت اکثریت آحاد متربیان در شجره طیبه و حداقل فراغت بیشتر آن ها می توان با برنامه ریزی مناسب به غنی کردن این اوقات در جهت رشد و ارتقای متربیان تلاش کند.   


ارسال نظرات
پر بیننده ها