خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان؛

قراردادFATF اولین اقدام خود تحریمی /گله مندی از دستگاه هایی که همپای سپاه در مسیر حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی قرار ندارند

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت:دولت مردان باید طوری عمل کنند که مطابق میل ایادی نظام سلطه کاری را انجام ندهند و مسائل را تجزیه و تحلیل نمایند و زوایای کار را بسنجند.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۲۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت الله صادقی درششمین جشنواره مالک اشتر در جمع مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نواحی سپاه گلستان با تشکر از مسئولین نمایندگی نواحی به خاطر تلاش ها، کوشش ها و دغدغه هایی که برای اداره و ماموریت های سپاه دارند، اظهار کرد: با شآنیتی که شجره طیبه روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و مجموعه سپاه دارد امیدواریم شاهد شکوفا شدن سازمان سپاه در ابعاد مختلف معرفتی، تربیتی و بصیرتی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این سه موضوع (معرفت، تربیت و بصیرت) وظیفه ذاتی مجموعه نمایندگی می باشد، افزود: در انقلاب اسلامی نیز این وظیفه بر عهده روحانیت بوده و هست لذا باید این تذکر را به خود داد که درحفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی کار بسیار سخت و پیچیده ای در پیش رو داریم .

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان این مطلب که به واسطه تنوع و تعدد و تهدیداتی که نظام سلطه ، دشمنان خارجی و ایادی مزدور داخلی  برای مجموعه سپاه پیش بینی کرده اند ، بیان داشت : دولت مردان باید طوری عمل کنند که مطابق میل ایادی نظام سلطه کاری را انجام ندهند و مسائل را تجزیه و تحلیل نمایند و زوایای کار را بسنجند لذا این تحلیل  کمک می کند که متوجه شونددشمن در کجاها را می بیند و چه نقشه و هدفی را دنبال می کند.

سردار صادقی با اشاره به قرار داد جدید دولت گفت: اولین اقدام بانکها در قرارداد FATFدادن نامه به قرارگاه سازندگی سپاه است که نمی توانید با ما قرارداد ببندید لذا مرکز خود تحریمی که در این حوضه وجود دارد در اولین اقدام  در ضربه زدن به کشور کار خود را اغاز خواهد کرد و این چیزی نیست جز توطئه دشمنان قسم خورده و البته  این نشان میدهد که مسیری که ما در بحث پاسداری، ولایتمداری، دشمن شناسی و بصیرت افزایی داریم مسیردرستی است و همین باعث دشمنی هر چه بیشتر دشمنان چه داخلی و چه خارجی گردیده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با گله مندی از سایر دستگاه هایی که همپای سپاه در ولایت مداری و در مسیر حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی دقیق قرار نمی گیرند و باعث می شوند دشمن به آنان ضربه بزند، اذعان کرد: این موضوع دلیل نمی شود که سپاه مانند سایر دستگاهها تجزیه و تحلیل سیاسی و دیپلماسی روابط بین الملل کند لذا سپاه باید یک شامع تیز و قوی، جدی و آهنی داشته باشد و مطابق آن شاخصه های اصلی، حساسیت نشان دهد و به موقع عمل کند.

وی بحث معرفت دینی و بصیرت را مربوط به حوضه نمایندگی خواند و تصریح کرد: سر منشاء تهیه اصول و مبانی نمایندگی است و محصول این دو ( بصیرت و معرفت ) تربیت پاسداری می باشد .

فرمانده سپاه نینوا گلستان اداره سپاه و انجام ماموریتهای سپاه را دو کار مهم پاسدار تربیت شده خواند و گفت: همه حرکات، سکنات، افعال و اخلاق ما تابع معرفت و بصیرت است همچنین همه موفقیت ها حاصل اخلاص، برنامه ریزی، تدبیر و هوشمندی، نظام بندی این نظام آموزشی می باشد. لذا ما باید آن جنس پاسداری که شاکله و اندام سپاه را در معرفت  و بصیرت حفاظت می کند پیدا و تمرکز کرده تا در اداره و حفاظت سپاه کمک شود.

سردار صادقی  با تاکید بر اینکه همه ما در سپاه مورد رصد هستیم، بیان داشت : خیلی از کارهایی که در عامه مباح است برای ما کراهت دارد به این جهت که تمامی عمل ما مورد قضاوت و نگاه دیگران است که تاثیر بسزایی در نظام تربیتی سپاه دارد.

وی نقش روحانیت را نقشی حساس در سپاه خواند و گفت: حیات طیبه انسان از همین مجموعه است و دشمن همیشه سعی کرده که در آن نفوذ  کند منتها همیشه ناکام مانده است 

فرمانده سپاه نینوا گلستان در ادامه به بحث اشراف که در سپاه مرسوم شده است، اشراف را از دو جهت برای سازمان لازم دانست و اذعان کرد: اشراف ازبعد سلسله مراتب روند حرکت سازمانی خودش را رصد می کند و دوم بخش عملکردی آن می باشد.

وی افزود: باید با یک برنامه ریزی دراز مدت ضعف ها را شناسایی و قدرت ها را تقویت کنیم لذا هم در تربیت پاسدار هم در افزایش معرفت، باید درست عمل شود چون ساخت سپاه به تشکیلات و تجهیزات نیست بلکه به همین عنصر اصلی آدمی می باشد.

وی در بخش عملکردی اشراف، با اشاره به نقش آفرینی اشراف افزود: عملکرد بدون نقش آفرینی و نقش آفرینی بدون عملکرد قطعا مجموعه مدیریتی سپاه را دچار اخلال می کند لذا در انتقال این معارف باید دقت شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان  به سخن مقام معظم رهبری که در جمع آمارگیران مطرح کردند، اشاره و گفت : معظم اله دادن  اطلاعات و آمار نادرست را گناه کبیره دانسته  لذا باید یک مدیریت درست به دستاورد اشراف هم در حوزه عملکرد و هم در حوزه کارکرد حاصل شود.

سردار صادقی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به سمت اجرای احکام الهی گام برداریم که اگر میل سازمان سپاه در مسیر پاسداری و انقلابی به این سمت برود و احکام الهی را مبنای کار خود و شاخص را فرمان ولی خودش بداند این سپاه همان سپاهی خواهد بود که امام می فرماید اگر سپاه نبود کشور نبود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها