گزارش تصویری؛

هیئت "منتظران موعود" در شهر زاویه برگزار شد

به همت معاونت عقیدتی سیاسی پایگاه مقاومت بسیج شهدای زاویه سپاه ناحیه زرندیه در مسجد امام رضا(ع) شهر زاویه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۲۸۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام نوروزی در هیئت منتظران موعود پایگاه مقاومت شهدای زاویه که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد با اشاره به احادیث متعدد درباره ظهور حضرت مهدی(عج) گفت: اسوه ‌پذیری از امام مهدی(عج) و مهدی زیستی، یکی از مهم‌‌ترین رسالت‌هایی است مؤمنان منتظر همواره باید دغدغه انجام آن را داشته باشند.

وی افزود: رهبری امام زمان(عج) در عصر غیبت برای ما به شکل خاصی است؛ از آنجایی که امام زمان(عج) رسالت جهانی سازی اسلام را برعهده دارند و اکنون در غیبت هستند، در عصر غیبت مجتهد واجد شرایط به عنوان نایب امام زمان(عج) قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هنگامی که قائم (ع) ظهور کرد با امر جدید خواهد آمد، چنان‌که رسول خدا (ص) در آغاز اسلام مردم را به امر جدید دعوت می‌کرد؛ بر اساس روایات اسلامی حضرت مهدی(عج) بعد از ظهورشان در جوار کعبه، ابتدا آیه 86 سوره هود را می‌خوانند « بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین» سپس می‌فرمایند « یا اهل العالم أَنَا بَقِیَّةُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ خَلِیفَتُهُ وَ حُجَّتُهُ عَلَیْكُمْ»؛ ای اهل عالم من ذخیره الهی بر روی زمین و خلیفه او و حجت او بر شما هستم:».

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به لزوم پیشه کردن به تقوی الهی و صبر در امور گفت: امام عصر(عج) صبر می‌کنند تا جامعه مهیا و آماده و «کلمه الله هی العلیا» محقق شود و ما نیز اگر شیعه منتظر هستیم باید در موضوعات عالم هستی با صبر پیش برویم.

وی افزود: از جمله توصیه های امام زمان (عج) به ما «توجه به علما» به عنوان حجت های اهل بیت (ع) بر مردمان است، که در روایات به آن اشاره شده و فرموده اند: «ما حجت خدا بر علما و علما حجت ما بر شما (مردمان) هستند.» به عبارت دیگر می توان گفت که رویکرد ما به علما، فقها و بحث ولایت فقیه از همین موضع ناشی می‌شود یعنی از توصیه‌های اهل بیت (ع) اما چهارمین رویکرد برای داشتن سال مهدوی، رویکرد «جامعه زمینه ساز» است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: می بایست برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) زمینه‌سازی کنیم چنانچه هر کس در هر ساحت فردی یا اجتماعی رضایت حضرت(عج) را مدنظر قرار بدهد و این که حضرت(عج) چه می‌پسندد بی‌شک می‌توان در مسیری گام برداشت که زمینه را برای ظهور حضرت مهیا ساخت.


انتهای پیام/

ارسال نظرات