خبرهای داغ:
آیت‌الله‌مکارم شیرازی:

آثار شیعه بودن در تمام ابعاد زندگی شیعیان نمایان می‌شود

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه علاقه‌مند و دوستدار با شیعه بودن فرق دارد، گفت: شیعیان باید از سیره امیرالمومنین (ع) درس بگیرند و خود را با آن هماهنگ کنند و آثار شیعه بودن در تمام ابعاد زندگی و کارها نمایان است.
کد خبر: ۸۷۴۷۷۳۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
آثار شیعه بودن در تمام ابعاد زندگی شیعیان نمایان می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه درباره عید غدیر خم روایات متعددی از پیامبر اسلام(ص) نقل شده است، اظهار داشت: این روایات مکرر در حاشیه کتب شیعه و سنی ذکر شده است که در روایتی به نقل از جابر بن عبدالله انصاری، پیامبر اکرم(ص) در فضیلت امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند «به خدای این کعبه قسم که این مرد و شیعیانش در قیامت رستگارانند».

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه فضائل امیرالمومنین (ع) بسیار بالاست، عنوان کرد: شیعیان امیرالمومنین(ع) به شرط شیعه بودن مشمول خیرالبریه می‌شوند چرا که علاقه‌مند و دوستدار با شیعه بودن فرق دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه شیعیان اوصاف خاصی دارند و به این راحتی کسی شیعه نیست، تصریح کرد: شیعیان باید از سیره امیرالمومنین (ع) درس بگیرند و خود را با آن هماهنگ کنند، آثار شیعه بودن در تمام ابعاد زندگی و کارها نمایان است.

وی با بیان اینکه شیعه بودن در سیمای انسان ظاهر می‌شود، خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند شیعه کسی است که آثار عبادت شبانه در چشمانش و ذکر خدا بر لبانش نمایان است.
ارسال نظرات