خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین علی رضا پناهیان:

شیعیان باید رابطه میان ولایت و سیاست را بدانند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شیعیان باید رابطه میان ولایت و سیاست را بدانند، چراکه ولایت بیش از آنکه معنوی و اعتقادی باشد، سیاسی است و از این جهت ناشناخته مانده است.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۷۵
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
شیعیان باید رابطه میان ولایت و سیاست را بدانند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم اظهار کرد: ولایت سیاسی متفاوت با ولایت در احکام است و روز بعثت پیامبر اکرم(ص) بیش از آنکه روز اخلاق باشد، روز سیاست است. 

وی با اشاره به اهمیت سیاست در آموزه های دینی و سیره پیامبراکرم(ص)، توجه نداشتن به بعد سیاسی ولایت را ناشی از برخی آموزه های غلط دانست و گفت: حوزه های علمیه در دوران دفاع مقدس رابطه میان ولایت و دفاع نظامی را تبیین کردند، اما متاسفانه برخی دامن خود را از سیاست و نظامی گری بیرون می کشند. 

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) همواره با شمشیر بوده اند، خاطرنشان کرد: طلبه ای که خود را نظامی نداند، شایسته نیست که خود را وارث پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) بداند. 

پناهیان با بیان این که بیشترین شهدا در یک قشر از جمع شهدای روحانی هستند و طلبه ای که امروز مزار شهدا را رها کند، خود را گم کرده است، ابراز امیدواری کرد: همه ما ولایت مداری توأم با بصیرت سیاسی و آمادگی برای نظامی گری داشته باشیم.
ارسال نظرات