خبرهای داغ:
آیت‌الله مقتدایی:

فعالان فرهنگی برای ترویج آموزه‌های اسلامی تلاش کنند

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه آموزه‌های ائمه اطهار(ع) سبب تعالی جامعه اسلامی می‌شود، گفت: فعالان فرهنگی جامعه اسلامی در راستای پیشرفت نظام باید برای ترویج آموزه‌های اسلامی تلاش کنند.
کد خبر: ۸۷۵۲۶۷۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم اختتامیه چهارمین همایش ملی حدیث رضوی در قالب چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در تالار همایش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ها سبب ترویج گسترده‌تر آموزه‌های دینی اهل بیت(ع) می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی روایات اهل بیت(ع) همانند بررسی آیات قرآن کریم مطالب جدیدی را برای اقشار مختلف جامعه اسلامی به دنبال دارد، اضافه کرد: شبکه ولایت روایات امام هشتم را در هشت جلد جمع‌آوری کرده و به چاپ رسانده است که بخش‌های مختلف جامعه اسلامی می‌توانند از این منبع استفاده کنند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم گسترش فعالیت‌های پژوهشی برای بررسی سیره زندگی اهل بیت(ع) تاکید کرد و گفت: در راستای تحقق این امر باید از فعالیت‌های تکراری پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه علوم باقیمانده از امام هشتم ویژگی‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: مامون برای تضعیف جایگاه امام رضا(ع) در افکار مردم در نشست‌های مختلف از بزرگان ادیان مختلف استفاده می‌کرد اما با این اقدامات فقط جایگاه ایشان در میان مردم ارتقا می‌یافت.

مقتدایی با تاکید بر اینکه آموزه‌های ائمه اطهار(ع) سبب تعالی جامعه اسلامی می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی جامعه اسلامی در راستای پیشرفت نظام باید برای ترویج آموزه‌های اسلامی تلاش کنند.
ارسال نظرات