خبرهای داغ:
با حضور دانش آموزان چهار استان؛

مراسم افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی کشور در قم برگزار شد

مراسم افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی سراسر کشور، روز شنبه دهم مهر با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و معاون وزیر آموزش و پرورش در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۵۴۴۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
مراسم افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی کشور در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همزمان با آغاز سال تحصیلی سال 96-95 و آغاز اردوهای راهیان نور مناطق جنوب و غرب کشور  دانش آموزان دوره متوسطه و همچنین در آستانه فرارسیدن ماه محرم، مراسم افتتاح اردوهای مذکور با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و محمد رضا کفاش معاون وزیر آموزش و پرورش و نیز دانش آموزان منتخب از 4 استان کشور در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، 1000 دانش آموز دختر دوره متوسطه از استان های مرکزی، قم، سمنان و تهران از عصر روز جمعه نهم مهر در قم حضور  یافته و صبح امروز شنبه دهم مهر ماه با اجتماع در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) و زیارت حرم نورانی آن حضرت، در مراسم افتتاح اردوهای دانش آموزی راهیان نور جنوب کشور شرکت کردند.

در ابتدا این مراسم رئیس قرارگاه راهیان نور کشور با تاکید بر اینکه پرچمداری راهیان نور به وزارت آموزش و پرورش، سپاه و بسیج واگذار شده است، اضافه کرد: وحدت و هماهنگی مطلوبی میان مجموعه‌های مختلف اجرایی است که به برکت این هماهنگی استان‌های مختلف کشور دانش‌آموزان خود را برای اعزام به مناطق عملیاتی آماده کرده‌اند.

سردار علی فضلی از دیدار اعضای ستاد راهیان نور با مراجع تقلید یاد کرد و ادامه داد: سپاه امام علی بن‌ ابی طالب(ع) و اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم میزبانی مطلوبی در برگزاری مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموز کشوری داشته‌اند.

در ادامه رئیس سازمان بسیج مستضعفین از تلاش مراکز مختلف اجرایی در راستای برگزاری اردوهای راهیان نور یاد کرد و گفت: امیدواریم به برکت عنایت شهدا بتوانیم آموزه‌های دفاع مقدس را به شیوه مطلوبی در اردوهای راهیان نور به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

سردار محمد رضا نقدی خاطرنشان کرد: خداوند افرادی که به آموزه‌های دینی ایمان آورده‌اند را به سمت نور هدایت می‌کند، راهیان نور سفری به سمت معنویت است چرا که این سفر آثار مفید بسیاری را برای افراد به دنبال دارد و مسیر زندگی برخی از افراد را تغییر می‌دهد که این امر نشان از ارزش قدمگاه شهداست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هم در ادامه این مراسم حراست از ارزش‌های دفاع مقدس را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور نسبت به اعزام دانش‌آموزان به سمت مناطق عملیاتی تاکیدات بسیاری داشته‌اند، بسیج دانش‌آموزی نیروی برجسته دانش‌آموزی است که در اهداف مورد نظر سند توسعه، رسالت مشخصی را بر عهده دارد.

حمید رضا کفاش با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بدون دفاع مقدس دست‌ یافتنی نبوده است، تصریح کرد: ترویج آموزه‌های دفاع مقدس یکی از نتایج راهیان نور است به همین علت به این برنامه تربیتی در نظام آموزش و پرورش به صورت ویژه نگاه می‌شود.

بازدید از نمایشگاه یاد یاران ویژه هفته دفاع مقدس، حضور در مسجد مقدس جمکران، بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در قم و حرکت پیاده از آن محل به سمت حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دانش آموزان بود.

ارسال نظرات