خبرهای داغ:
مدیر موکب حضرت معصومه(س) خبر داد

تدارک اسکان روزانه بالغ بر 5 هزار نفر در کربلا / آمادگی موکب حضرت معصومه(س) برای دریافت کمک‌های مردمی

مدیر موکب حضرت معصومه(س) گفت: موکب حضرت معصومه(س) امسال آمادگی دارد که در هر شبانه‌روز بالغ بر 5 هزار نفر را در محل موکب اسکان دهد و در هر وعده 10 هزار نفر را پذیرایی کند.
کد خبر: ۸۷۵۶۰۶۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود پارچه‌باف در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه فعالیت‌های موکب حضرت معصومه(س) در ایام اربعین از سال 1393 کلید خورده است، اظهار کرد: موکب حضرت معصومه(س) متعلق به تمام زائران قمی امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: تمام هزینه‌ها و خدمت‌رسانی‌های موکب حضرت معصومه(س) در بخش‌های مختلف اعم از پزشکی، آشپزی و ... توسط مردم فراهم می‌شود.

مدیر موکب حضرت معصومه(س)با بیان اینکه این موکب سال‌های گذشته در نخلستان‌های بستان نزدیک به حرم حضرت عباس(ع) مستقر بود، افزود: سال گذشته با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حدود 10 هزار متر مربع زمین برای استقرار در اختیار موکب حضرت معصومه(س) قرار داده شده بود که این مقدار امسال به 15 هزار متر مربع می‌رسد.

پارچه‌باف اضافه کرد: به دلیل اینکه محل اسکان موکب‌ حضرت معصومه(س) کمی از حرمین فاصله دارد، امسال سرویس حمل و نقل نیز در اختیار زائران ناتوان قرار می‌گیرد تا در مسیر حرمین تا محل موکب با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به فاصله موکب از حرمین تصریح کرد: سال گذشته برنامه حفاظتی در راستای تأمین امنیت موکب حضرت معصومه(س)‌ به کمک نیروهای سپاه علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) دقیق به انجام رسید.

مدیر موکب حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: سال گذشته گروهی از طلاب از طرف بعثه مقام معظم رهبری آمده بودند و در طول روز برای زائران دوره‌های معرفتی برگزار می‌کردند.

پارچه‌باف افزود: با توجه به تأکید فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر هرچه باشکوتر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی(ع)، از تمام ارگان‌های مختلف دولتی و سازمان‌های مردمی خواستاریم که نهایت تلاش و همکاری خود را در راستای برگزاری بهتر مراسم اربعین انجام دهند.

وی ادامه داد: هر ساله برنامه سینه‌زنی و عزاداری را با مداحی مداحان بزرگ اهل بیت(ع) در کربلا انجام می‌دهیم و به طور مرتب از زائران پذیرایی می‌کنیم.

مدیر موکب حضرت معصومه(س) اضافه کرد: سال گذشته حدود 107 هزار نفر در وعده‌های مختلف در ایام اربعین پذیرایی شدند.

پارچه‌باف‌ با اشاره به سایر فعالیت‌های موکب حضرت معصومه(س) تصریح کرد: به دنبال فعالیت‌های موکب حضرت معصومه(س)، در اعیاد شعبانیه نیز موکبی را به وسعت یک‌هزار و 100 متر مربع با هدف پاسداشت اعیاد شعبانیه و عید میلاد امام زمان(عج) و آماده کردن نیروهای موکب برای برگزاری مانور اربعین در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا کردیم که خیلی از غرفه‌های موکب اعیاد شعبانیه مانند غرفه واکس و نظافت، غرفه اصلاح، غرفه چای و آبمیوه، غرفه کودک و ... همانند غرفه‌های موکب‌ اربعین بود.

وی افزود: با پیشنهاد برخی از همکاران و طی هماهنگی با تولیت حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) روز عرفه در بین‌الحرمین نزدیکی باب «قاضی‌الحاجات» در کنار حرم امام حسین(ع) موکب حضرت معصومه(س) را برپا کردیم و با توزیع حدود 200 هزار بطری آب، دوغ و آبمیوه به خدمت‌رسانی به زائران حرمین شریفین در این روز پرداختیم که در کل بالغ بر 100 میلیون تومان در این راستا هزینه شد.

مدیر موکب حضرت معصومه(س) ادامه داد: سال گذشته حدود 835 میلیون تومان در ایام اربعین و بالغ بر 300 میلیون تومان در ایام نیمه شعبان صرف هزینه‌های موکب حضرت معصومه(س) شد.

پارچه‌باف‌ ادامه داد: امسال حدود 40 چشمه سرویس بهداشتی برای مکان استقرار موکب حضرت معصومه(س) در کربلا تعبیه شده است و دیگر به کانکس‌های سرویس بهداشتی نیازی نیست.

وی با بیان اینکه هزینه موکب حضرت معصومه(س) در سال جاری بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد می‌شود، اضافه کرد: امسال در هر شبانه‌روز می‌توانیم بالغ بر پنج هزار نفر را در محل موکب حضرت معصومه(س) اسکان دهیم و در هر وعده 10 هزار نفر را پذیرایی کنیم.

مدیر موکب حضرت معصومه(س) گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران امام حسین(ع) به کمک‌های مردمی نیازمندیم،‌ مردم حسینی و دلدادگان مکتب عاشورا می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 0194009400004 یا به شماره کارت 6037997178896560 واریز کنند.
ارسال نظرات