خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اعلام کرد؛

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۶۳ بقعه استان/ ۸۲ روحانی جهت تبلیغ اعزام شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی را یکی از برنامه های ماه محرم الحرام اعلام کرد و اظهارداشت: این مراسم در ۶۳ بقعه استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۲۳۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سهرابی، پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم الحرام برنامه های مختلفی در 63 بقعه شاخص استان برگزار می شود.

وی افزود: برخی از این امامزادگان در دهه اول ماه محرم الحرام، برخی ها در دهه سوم و برخی ها هم در ایام ماه صفر برنامه خواهند داشت که همه این برنامه ها با حضور روحانیون برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی را یکی از برنامه های ماه محرم الحرام اعلام کرد و اظهارداشت: این مراسم در 63 بقعه استان برگزار خواهد شد.

وی از اعزام 82 روحانی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده امسال در این ایام 49 روحانی اعزامی و 34 روحانی بومی برای تبلیغ به سطح استان اعزام خواهند شد که در این زمینه نسبت به سال گذشته با رشد خوبی مواجه بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص استان به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی مردم از دیگر برنامه هایی است که انجام خواهد شد که در کنار آن نمایشگاه محصولات فرهنگی، غرفه نقاشی بکش جایزه بگیر و قرآن بخوان جایزه بگیر هم اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه خیمه همه باهم واقف باشیم با تبلیغات وقف در امامزادگان برگزار می شود، افزود: 80 درصد موقوفات مربوط به تعزیه امام حسین(علیه السلام) که این موضوع می تواند تمامی مراسم های ما را پاسخگو باشد.

برگزاری برنامه لبیک یا حسین در روز دوم ماه محرم

حجت الاسلام سهرابی اظهارداشت: با توجه به اینکه مردم در ایام دهه اول ماه محرم الحرام نذورات نقدی و یا غیر نقدی بسیاری را کمک می کنند موقوفات ما بعد از دهه اول ماه  محرم الحرام به جهت زنده نگهداشتن و احیای مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همه مراسمات امسال با حضور سخنران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: 80 درصد از ائمه جمعه سخنران های امسال در امامزادگان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: تمامی بقاع های متبرکه استان در روز تاسوعا و عاشورا آمادگی کامل برای اجرای برنامه حسینی دارند.

وی برگزاری نماز عاشور را یکی از برنامه های این ایام دانست و افزود: به تبعیت از امام حسین(علیه السلام) هر دسته ای که وارد آن امامزاده مربوطه می شوند نماز روز عاشورا را اقامه خواهند کرد.

حجت الاسلام سهرابی برگزاری برنامه لبیک یا حسین را از جمله برنامه های مهم در روز دوم ماه محرم الحرام اعلام کرد و اظهارداشت: شیرخوارگان، احلامن العسل، رهروان زینبی، نهضت بیداری با خطبه های علوی از جمله برنامه های این اداره کل است که در ایام ماه محرم الحرام در سطح استان برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها