خبرهای داغ:

تصویب کلیات طرح "هیئت تراز انقلاب اسلامی" در مجمع عمومی بسیج شهرستان قم

کلیات طرح نحوه برگزاری "هیئت عزاداری تراز انقلاب اسلامی" در مجمع عمومی بسیج شهرستان قم به تصویب رسید.
کد خبر: ۸۷۵۶۴۵۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

تصویب کلیات طرح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، اولین جلسه عمومی و مشترک بسیج شهرستان نواحی مقاومت بسیج استان قم، با حضور حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بیطرفان معاون اجرایی سپاه استان، ملایی رئیس شورای فرهنگی شورای اسلامی شهر، اریسی رئیس شورای راهبردی سپاه و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و هیئت های عزاداری، فرماندهان نواحی مقاومت سه گانه بسیج و مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نواحی، فرماندهان حوزه ها و اعضای کارگروه های فرهنگی نواحی بسیج استان در مدرسه شهید مفتح قم برگزار شد.

حجت الاسلام ذوالنوری طی سخنانی در این جلسه، اهمیت برگزاری مراسم عزاداری در هیئت با حال و هوای انقلاب اسلامی و یادآوری دسیسه های دشمنان را برشمرد و با اشاره به نوع نگاه نسبت به عزاداری سیدالشهدا(ع) گفت: برخی معتقدند که اتفاقی در 14 قرن پیش افتاده و تمام شده و مثل سایر اتفاقات دیگر که به فراموشی سپرده می شود، ضرورتی ندارد هر سال مراسم یادبود برگزار شود.

تصویب کلیات طرح

وی افزود: این عده گاهی پا را فراتر گذاشته و می گویند عزاداری برای امام حسین(ع)، شبهه ناک و نوعی ترویج خشونت است و نباید اینگونه کارها انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی دیگر معتقدند که مراسم هیئت عزاداری مثل هر سال باید برگزار شود و هیچگونه حرف و سخنی از مسائل روز نباشد و پرداختن به مسائل جهان اسلام را نوعی سیاسی کاری در هیئت می دانند و اصولا با طرح مسائل انقلابی برگرفته از نهضت حسینی(ع) میانه ای ندارند.

وی با طرح دیدگاه سوم گفت: مطابق این دیدگاه، عاشورا "یک بار مصرف" نیست، ما نباید در کربلا متوقف شویم، قیام سیدالشهدا(ع)، مثل خونی در رگ های تاریخ است.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر کربلا از تاریخ گرفته شود، مرگ تاریخ فرا می رسد، تاکید کرد: کربلا، قانون است، حادثه نیست و تکرار پذیر است.

نماینده مردم قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حسینیان زمان هیچگاه نباید با یزیدیان کنار بیایند، یادآور شد: باید ببینیم این موضوع کجا خودش را نشان می دهد و در حالی که برخی دست های پشت صحنه برای حذف عکس امام و رهبری و شهدا از مجالس عزاداری، میلیاردی هزینه می کنند، هیئت های انقلابی چه نقشی می توانند ایفا کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این نکته که هیئت ها همانگونه که از ماه ها قبل به فکر خوراک مردم هستند، به فکر تغذیه فکری و تشکیل اتاق فکر نیز باشند، افزود: این موضوع نیاز به حضور روحانیونی دارد که هم درد دین دارند و هم عقبه تهدیدات و توطئه ها و انحرافات فکری دشمنان و هم شور و نشاط جوانان ما را می شناسند و لازم است جوانان هیئتی به جای مراجعه به افراد تک بعدی و متحجر تحت حمایت اینگونه روحانیون انقلابی تربیت شوند.

در پایان سخنرانی، جمعی از حاضران اعتراض خود را به حرمت شکنی حریم اهل بیت(ع) و برگزاری کنسرت در سالن ارشاد قم اعلام نمودند و از نماینده مردم قم در مجلس برخورد جدی با این معضل را خواستار شدند.

در ادامه این جلسه، با حضور سید مهدی رضویان رئیس مجمع عمومی بسیج شهرستان و مختاران و کمالی، نائب رئیس و دبیر مجمع بسیج شهرستان ناحیه امام حسین(ع)، کلیات طرح نحوه برگزاری هیئت عزاداری تراز انقلاب اسلامی از سوی یوسفی نماینده کارگروه فرهنگی ناحیه بسیج امام حسین(ع) به طور علمی مطرح و پس از اظهار نظر دو نفر موافق و دو نفر مخالف، مورد تصویب اکثریت افراد قرار گرفت و با قرائت بیانیه مجمع، جهت اجرایی شدن به سپاه استان اعلام شد.

این جلسه با ارائه گزارش مجمع عمومی از سوی رضویان رئیس مجمع و رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان استان، اجرای طبالی سرود جمهورس اسلامی و نوای آغاز محرم الحرام توسط گروهی از جوانان بسیجی، شعر خوانی نعیمی از شاعران آیینی و تقدیر از 6 فعال کارگروه های فرهنگی نواحی بسیج استان نیز همراه بود.

در حاشیه این جلسه، تصاویری از حضور حجت الاسلام ذوالنوری در جبهه ها توسط یکی از بسیجیان به وی ارائه شد.

تصویب کلیات طرح


ارسال نظرات