خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قزوین:

باید برای احیا و ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فرهنگسازی شود

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قزوین اذعان کرد: برای احیا و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگسازی شود و تنها گفتار لسانی کافی نیست.
کد خبر: ۸۷۵۶۷۴۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت ماه محرم و اهمیت توجه به امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه امروز اظهار کرد:  ماه محرم فرصت مناسبی است تا هیئات مذهبی، خطبا، علما، سخنرانان و مداحان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، این واجب فراموش شده در جامعه بیشتر تلاش کنند.

وی ضمن اشاره به آیات قرآن و فرازهایی از جامعه کبیره در خصوص فلسفه قیام امام حسین(ع) تبیین کرد: علت اصلی فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر،اجرای احکام الهی و اقامه نماز در جامعه است.

این مسئول با بیان بی‌تفاوتی بسیاری از مردم و مسئولین به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: برای احیا و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگسازی شود و تنها گفتار لسانی کافی نیست.

مسئول سازمان بسیج طلاب سپاه قزوین ضمن تاکید بر حرکت در مسیر اصلی قیام امام حسین(ع) گفت: علم، کتل، چنگ و شیپور ما را از مسیر اصلی عزاداری‎‌هایمان دور می‌کنند و مسئولین باید به این موضوع رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام مصطفایی با اشاره به حرام بودن قمه‌زنی از سوی مراجع تقلید، اضافه کرد: قمه‌زنی سبب می‌شود چهره منفوری از شیعیان در اذهان عمومی باقی بماند و باید در این حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیشتری صورت گیرد.

وی ضمن بیان عظمت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: علیرغم کراهت داشتن لباس مشکی در ماه محرم به دلیل عظمت سید‌الشهدا همه جا سیاهپوش می‌شود.

این مسئول در خاتمه با تاکید بر لزوم تلاش مجریان برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تشریح کرد: ماه محرم فرصتی مناسب برای ترویج، سوق دادن و اجرای عملی فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه و در میان مردم و مسئولین است.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار