خبرهای داغ:
قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان گلستان؛

گالیکشی‌ها پیشتاز در ثبت‌نام سرشماری اینترنتی در گلستان

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان گلستان گفت: شهرستان گالیکش از زمان آغاز ثبت‌نام سرشماری اینترنتی تاکنون بیشترین مشارکت را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان داشته‌ است.
کد خبر: ۸۷۵۶۹۳۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان،  مهدی ملاغلامعلی قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان گلستان اظهار کرد: شهرستان گالیکش با 1.77 درصد پیشرفت کار از نظر «جمعیت اینترنتی به برآورد جمعیتی» عملکرد خوبی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان داشته است.

وی تصریح کرد: شهرستان گالیکش طبق آمار سال 1390، 16 هزار و 398 خانوار و جمعیتی بالغ بر 59 هزار و 975 نفر در آن سکونت دارند که سرشماری اینترنتی هزینه‌های ملی این طرح بزرگ را کاهش می‌دهد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گلستان از برنامه‌ریزی ستاد سرشماری استان برای مشارکت و تشویق شهروندان گلستانی برای شرکت در سرشماری اینترنتی خبر داد و گفت: به زودی از سوی ستاد سرشماری استان از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان خواسته می‌شود که برای سرشماری اینترنتی خود و نزدیکانشان اقدام لازم را انجام دهند.

ملاغلامعلی با اشاره به اینکه سرشماری اینترنتی هزینه‌های ملی این طرح مهم و بزرگ را کاهش می‌دهد، گفت:‌ از ظرفیت دانش‌آموزان، دهیاری‌ها، نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی برای فراگیری و تشویق برای حضور بیشتر مردم در سرشماری اینترنتی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور از سوم مهر ماه آغاز شده است، یادآور شد: طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که برای این دوره صورت گرفته است آن را از دوره‌های گذشته متمایز کرده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گلستان گفت: این تمایز عدم استفاده از کاغذ، و بهره‌گیری از توان عظیم و ظرفیت رشد یافته فناوری اطلاعات در کشور در سطحی بسیار گسترده در به اجرا در آوردن این طرح عظیم است. نتایج سرشماری کمک فراوانی به ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای گلستان می‌کند.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهایی که سرشماری می‌تواند برای کشور و استان ما داشته باشد، یادآور شد: استان گلستان یکی از استان‌های کمتربرخوردار و کم توسعه در سطح کشور است و سطح شاخص‌های توسعه‌ای آن نیز پائین است که نتایج سرشماری درست و دقیق می‌تواند کمک فراوانی به نیازهای استان کند.

ملاغلامعلی همچنین خاطرنشان کرد: این طرح ملی بسیار مهم که بنا به تاکید مقام معظم رهبری ضرورتی قطعی و اصلی برای برنامه‌ریزی در خصوص منابع و نیازهای متنوع و گسترده کشور است، در دو مرحله انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: مرحله اول از تاریخ سوم تا 24 مهر ماه که به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه سرشماری نفوس و مسکن است و مرحله دوم از تاریخ 25 مهر ماه لغایت 25 آبان ماه با استفاده از دستگاه تبلت طی مراجعه حضوری مامور سرشماری انجام می‌پذیرد.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان گلستان تاکید کرد: همانطور که پیداست، تفاوت آن از منظر استفاده از فناوری اطلاعات با سرشماری‌های قبلی کاملاً چشمگیر است.

ملاغلامعلی از هم‌استانی‌های عزیز دعوت کرد با مراجعه به سامانه اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن به نشانی www.sarshomari95.ir و ثبت اطلاعات خود، ضمن همکاری با مرکز آمار ایران در این امر مهم، به قید قرعه از جوایز ارزنده این مرکز نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها