خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

خطر سکولاریسم در هیئات جدی گرفته شود/ احیای امر به معروف نیازمند اقدام و عمل ماست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه احیای امر به معروف نیازمند اقدام و عمل ماست، گفت: خطر سکولاریسم که القای خارجی هاست در هیئات جدی گرفته شود.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۵۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
آیت الله مسعودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، با اشاره به بحث هیئت های سکولار، اظهار داشت: این مسئله وموضوع از القائات خارجی ها  می باشد که به ما القا می کنند که هیئت ها چطور و چگونه باشد .

وی ادامه داد: اگر هیئت اسلامی است پس فقط باید اسلامی باشد و بس و باید پیرو قرآن ، پیرو علما، پیرو اهلبیت(ع) و پیرو رهبر باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این مسئله از خارج کشور نفوذ کرده است، بیان داشت: بعضی افراد متوجه نیستند و این موضوع را قبول می کنند وبرخی هم با توجه این القائات را قبول می کنند که از نظر من اینها مردود می باشند و بایستی ما آنها را رد کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احیای امر به معروف و نهی از منکر با توجه به ظرفیت  محرم، عنوان کرد: ماه محرم ماهی است که باید کمال استفاده برای تبلیغ اسلام و قرآن را از آن انجام دهیم.

مسعودی با اشاره به اینکه در خصوص امربه معروف ونهی از منکر بسیار سخن گفته شده است، اضافه کرد: در این بحث مسئله گفتن و حرف زدن نیست چرا که سال های بسیاری است که سخن گفته میشوددر حالی که مسئله ما عمل کردن می باشد.

وی افزود: هر فرد شیعه که تابع قرآن می باشد اگر عملا کسی را امر به معروف ونهی از منکر کنیم بهتر از آن است که صدبار حرف بزنیم و اثری نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام کسانی که عزداری می کنند باید عمل و حرف خود را در راه رضای خدا قرار دهند، گفت: امربه معروف باید با عمل باشد البته لسان هم لازم است اما لسان خوب و مناسب باشد.

وی ادامه داد: حُربن ریاحی در مقابل امام حسین(ع) ایستاد ولی وقتی امام را دید گفت که من از اینکارم دست می کشم و اولین نفری بود که در حادثه کربلا در راه امام حسین(ع) شهید شد بخاطر اینکه به حرف بسنده نکرد و عمل را هم همراه خود کرد.

مسعودی خمینی در ادامه با اشاره به اینکه باید با عمل خود امر به معروف کنیم، تاکیدکرد: باید از لحاظ رفتاری، گفتاری، اجتماعی و اخلاقی دنباله راه امام حسین(ع) باشیم و این موارد را هم در امر به معروف و نهی از منکر رعایت کنیم.

وی در خاتمه خاطر نشان شد: عاشورا این را به ما می گوید که حرف باید به همراه عمل باشد تا تاثیر گذار باشد.
ارسال نظرات