خبرهای داغ:
دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در گرگان؛

«لشکر فرشتگان» بزرگترین گنجینه خاطرات زنان مبارز است

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گفت:«لشکر فرشتگان» بزرگترین گنجینه خاطرات زنان مجاهد و مبارز کشور را به صورت مکتوب، تصویر و صوت جمع آوری می کند.
کد خبر: ۸۷۵۸۶۵۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حامد علامتی شامگاه گذشته در دومین بزرگداشت شهری «لشکر فرشتگان» که در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزارشد، اظهار کرد:  طرح همکلاسی آسمانی، سرگذشت پژوهی شهدا بود که بعد از جنگ در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در سطح ملی تاکنون دنبال می شود.

وی افزود: «لشکر فرشتگان»  طرحی ابتکاری برای دانش آموزان است که سرگذشت پژوهی بانوان مبارز ومجاهده را در دستور کار دارد که نشانه پویایی و خلاقیت دانش آموزان است.

دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان با اشاره به طرح «الگوی تعالی دختران» که توسط نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن اسلامی پایه گذاری شده، تصریح کرد: این طرح برگرفته از مبانی اسلام در تعریف زنان و دختران مسلمان است که هماهنگی مناسبی با طرح «لشکرفرشتگان» دارد.

علامتی زنان مبارز، مادران و همسران شهدا را الگوی مناسبی برای دختران دانست و افزود: «لشکر فرشتگان» وظیفه معرفی الگوی زنان مجاهد به جغرافیایی به بزرگی اسلام را در جهان بر عهده دارد که حکایت آرمان خواهی و انقلابی  بودن دختران در مدارس ماست.

وی برنامه اتحادیه انجمن های اسلامی را  مبتنی برکار گروهی دانست و متذکرشد: حضور دسته جمعی و گروهی، تقسیم مسئولیت و مسئولیت پذیری، آموزش زندگی اجتماعی را برای دانش آموزان به همراه دارد.

گفتنی است، دومین بزرگداشت شهری لشکر فرشتگان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و بانوان مبارز قبل از انقلاب ، خانواده شهدای مدافع حرم استان، فرهنگیان، دانش آموزان  وخانواده های آنان در گرگان برگزارشد.

در این آیین از 25 بانوی مبارز و مجاهد قبل از انقلاب  و هشت سال دفاع مقدس، همسران و خانواده شهدای مدافع حرم استان گلستان تجلیل شد.

گفتنی است، این طرح با هدف ترویج فرهنگ ایثار و مجاهدت و بازخوانی سهم بانوان در تحقق جهاد و بزرگداشت فرهنگ مقاومت و منطبق با الگوی تعالی دختران در دو سطح مدرسه ای و شهری برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها