خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه دالاهو:

محرم بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ عمیق اسلامی است

فرمانده سپاه دالاهو گفت: محرم و صفر بهترین فرصت‌ برای روضه‌خوانان است تا فرهنگ عاشورا و فرهنگ عمیق اسلامی را برای اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار به‌خصوص جوانان دالاهو تبیین کنند.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۳۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
سرهنگ نجفعلی کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از دالاهو، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: آغاز محرم بهترین فرصت است تا در راه اهل‌بیت(ع) گام برداریم و ذره‌ای از دین خود را نسبت به امام حسین(ع) و یاران باوفایش ادا کنیم.

فرمانده سپاه دالاهو با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز اگر کسی می‌خواهد در مسیر آن حضرت قرار گیرد باید توجه ویژه به امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، اگر خون امام حسین(ع) نبود امروز خبری از اسلام هم در دنیا نبود.

شرایطی که در منطقه و داخل کشور وجود دارد و هجمه‌هایی که علیه تشیع و به‌خصوص انقلاب اسلامی می‌شود بر هیچ‌کس پوشیده نیست و می‌طلبد که ما از فرصت‌ها که محرم و صفر نیز یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: محرم و صفر بهترین فرصت‌ برای روضه‌خوانان است تا فرهنگ عاشورا و فرهنگ عمیق اسلامی را برای اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار به‌خصوص جوانان دالاهو تبیین کنند.

برنامه‌های ایام محرم و صفر هدایت و جهت‌دهی شود

کرمی یادآور شد: یکی از نقاط مثبت مراسم‌های دهه محرم و صفر مردمی بودن آن است و این می‌طلبد که ما از آن غافل نشویم و آن را هدایت کنیم.

وی افزود: برنامه‌های ایام محرم و صفر هدایت و جهت‌دهی شود که در بحث فضاسازی با توجه به مردمی بودن آیین عاشورا مشکلی وجود ندارد ولی در سال‌های اخیر شاهد پوشش‌هایی هستیم که انحرافاتی در آن‌ها وجود دارد.

 فرمانده سپاه دالاهو گفت: یکی از اهداف دشمن بر هم زدن نظم دسته‌های عزاداری است که امیدواریم با همکاری مردم فهیم و نیروهای امنیتی بتوانیم با حفظ نظم، عزاداری درخورشان و حضرت امام حسین(ع) برگزار کنیم.

کرمی متذکر شد: لباس‌های مشکی از شکل اولیه خود در حال خارج شدن است و این زنگ خطری است که باید به‌صورت جدی کنکاش شود.

مراسم‌های عزاداری و سینه‌زنی باید متناسب با شأن اهل‌بیت(ع) برگزار شود

وی اضافه کرد: برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های دهه محرم و صفر جلسات هم‌اندیشی با هیئات مذهبی و هیأت امنا گرفته شود زیرا این عزیزان نیز نقطه نظراتی خواهند داشت.

کرمی تصریح کرد: مراسم‌های عزاداری و سینه‌زنی باید متناسب با شأن اهل‌بیت(ع) برگزار شود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مداحان، مبلغین و شاعران و متولیان مذهبی از ورود خرافات و انحرافات جلوگیری کنند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید به توجه شود دعوت از وعاظ و خطبای خوش‌بیان است که متأسفانه در طول این چند سال ما آسیب‌ها را می‌گوییم ولی تاکنون ندیده‌ایم که قبل از دهه محرم و صفر هم‌اندیشی در بحث آسیب‌شناسی جامعه از برنامه‌هایی که سال گذشته در شهرستان برگزار شده داشته باشیم.

کرمی نظم و انضباط در برگزاری برنامه‌های این ایام را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نظارت بیشتری بر تکایا و موکب‌هایی که در حال بر پا شدن است صورت گیرد.

ارسال نظرات