جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی

رشد 43 درصدی کشفیات موادمخدر از ابتدای امسال در استان مرکزی

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: از ابتدای سال تاکنون 4 تُن و 172 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 43 درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۷۶۰۰۰۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ فریدون زارعی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کلانشهر اراک با اشاره به گزارش عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر استان در نیمه نخست سال گفت: از ابتدای سال تاکنون پلیس مبارزه با موادمخدر در سطح استان و شهرستان های تابعه 4 تُن و 172 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کرده است.

وی افزود: یک تُن و 18 کیلوگرم توسط پلیس مبارزه با موادمخدر اراک بوده است، همچنین این میزان کشفیات نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد 43 درصدی افزایش کشفیات موادمخدر توسط پلیس دارد.

دستگیری بیش از دو هزار نفر مصرف کننده موادمخدر در اراک

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: در این مدت 3 هزار و 784 نفر از عناصر موادمخدر که شامل توزیع کننده، مصرف کننده و قاچاقچی بوده است را دستگیر کرده‌ایم که از این تعداد 122 نفر قاچاقچی عمده، یک هزار و 332 نفر توزیع کننده و 142 نفر حمل کننده موادمخدر و 2 هزار و 181 نفر نیز مصرف کنند این مواد افیونی بودند که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ زارعی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی پلیس برای متلاشی کردن باندهای قاچاق گفت: 13 باند توزیع کننده موادمخدر در استان شناسایی و متلاشی شد که 8 باند در اراک بود.

وی افزود: سه هزار و 752 نفر از معتادان متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شد که دو هزار و 500 نفر در اراک جمع آوری و به مراکز درمانی معرفی شدند.

جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: طرح کنترل محورهای مواصلاتی، پاکسازی نقاط آلوده در 280 مرحله، ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی محیط های اطراف مراکز و دانشگاه‌ها نیز از یک ماه گذشته به جد در دستور کار قرار گرفته و گشت‌ها فعال شده‌اند.

سرهنگ زارعی افزود: در طرح پاکسازی محیط اطراف مدارس و دانشگاه ها 21 نفر معتاد و 5 نفر از عوامل توزیع کننده را دستگیر کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خُرده‌فروشان مشکلات عدیده‌ای است اینکه این افراد توزیع کننده پس از پرداخت جرائم مختصر آزاد می شوند و این مشکلی است که ما داریم چراکه آنان در بین جامعه حضور دارند و برای احاد جامعه مشهود است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات