عضو شورای کلانشهر اراک

کاهش ارتباط مسئولین آموزش با محصلین از علل گرایش به موادمخدر است

عضو شورای کلانشهر اراک گفت: اگر امروز شاهدیم که مسئولین دانشگاه ها یا مراکز آموزشی آمار دقیقی از نرخ شیوع اعتیاد در این مراکز ندارند برای این است که ارتباط دوستانه ای میان مسئولین آموزش با دانشجویان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۹۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اشرف بهادری صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه به موادمخدر کلانشهر اراک با اشاره به لزوم احیای ستادهای تربیتی در مدارس گفت: در گذشته در سطح مدارس ستادهای تربیتی با حضور معلم ورزش، مربی پرورشی و مشاور برگزار می شد.

وی افزود: افراد با این مربیان ارتباط تنگاتنگی داشتند و این مربیان می توانستند به حریم شخصی دانش آموزان با جلب اعتماد دانش‌آموزان ورود کنند؛ حتی کارگاه‌های آموزشی که در مدارس برگزار می شد با بهره گیری از کارشناسان مربوطه برگزار می شد و اطلاعات مربوطه به دانش آموزان و اولیاء ارائه می شد.

عضو شورای کلانشهر اراک فیلترهای اعمال شده برای ارائه اطلاعات به دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش را عیبی بزرگ دانست و گفت: بایستی آموزش و پرورش از حضور کارشناسان برای آگاهی بخشی به دانش آموزان استقبال کنند تا بتوانند فراخور سن دانش‌آموزان مطالب مورد نیاز در حوزه پیشگیری از موادمخدر به آنان ارائه شود.

بهادری با اشاره به اینکه در عصر حاضر دانش‌آموزان اطلاعات مورد نیاز را از طریق فضای مجازی و افراد سودجو کسب می کنند، گفت: در حال حاضر که فرزندان ما تنها با زدن یک دکمه اطلاعات لازم را کسب می کنند این تصور که نباید آگاهی زودرس به دانش آموز ارائه می‌شود، غلط است.

وی افزود: خانواده‌ها باید نسبت به این گونه مسائل آگاه شوند تا بتوانند از فرزندان خود مراقبت لازم را داشته باشند، اگر امروز شاهدیم که مسئولین دانشگاه ها یا مراکز آموزشی آمار دقیقی از نرخ شیوع اعتیاد در این مراکز ندارند برای این است که ارتباط دوستانه ای میان مسئولین آموزش با دانشجویان وجود ندارد.

عضو شورای کلانشهر اراک تاکید کرد: زمانی که بنای اقدامات صورت گرفته قهری و انضباطی باشد بدون شک جوانان ما احساس امنیت نمی کنند و مشکلات را مطرح نخواهند کرد.

اتصالات زنجیروار امورات فرهنگی به یکدیگر 

بهادری تاکید کرد: امورات فرهنگی شبکه ای و زنجیروار به یکدیگر متصل هستند و اولین راهکار ایجاد حس آرامش و همدردی میان دانشجویان و دانش آموزان با مسئولین مربوطه برای مشاوره گرفتن و رفع مشکلات است، در بحث پیشگیری همدلی، همرازی و همدردی باید عنوان فعالیت مسئولین فعال در حوزه مبارزه با موادمخدر باشد.

وی بر نقش رسانه ملی تاکید کرد و گفت: درباره موادمخدر صنعتی باید اطلاع رسانی به خانواده ها و مردم از طریق رسانه ملی صورت گیرد تا مردم بیش از گذشته نسبت به عوارض مصرف موادمخدر آشنایی پیدا کنند.

برگزاری جلسات راهکار اصلاح تغییرات فرهنگی نیست

عضو شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: طبقات فرهنگی جامعه دگرگون شده و تنها با برگزاری جلسات و مطرح کردن مسائل نمی توان این تغییرات را اصلاح کرد، آب در هاونگ کوبیدن است.

بهادری خاطرنشان کرد: باید جلساتی برگزار شود و یک قدم جلوتر از موادی که رواج پیدا کرده آسیب ها و موادمخدر جدیدتر را شناسایی و به خانواده‌ها و مربیان اطلاع رسانی کرد، اینکه اطلاعات امروز در فضای مجازی در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گرفته و بعد چاره اندیشی کنیم نمی تواند راهکار مناسبی برای حل مشکل باشد.

اشتغال مهم‌ترین راهکار کاهش مصرف موادمخدر

وی افزود: متاسفانه در جلسات اولیاء و مربیان مدارس کمتر به بیان مباحث تربیتی پرداخته می شود؛ واقعیت های برای مردم بیان شود و از بیان حقایق واهمه نداشته باشید.

عضو شورای کلانشهر اراک ایجاد اشتغال برای جوانان را مهم‌ترین راهکار کاهش مصرف موادمخدر دانست و گفت: مهم‌ترین اقدام بایستی در بحث اشتغال و ازدواج جوانان باشد تا به سمتی جامعه ای پیش رویم که شاهد کمترین آسیب‌های اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات