دوره تربیت و تعالی ویژه فرماندهان بسیج خمین برگزار شد

دوره یک‌روزه تربیت و تعالی ویژه فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه ناحیه خمین در چهار محور آشنایی با فضای مجازی و تهدیدهای فضای مجازی، آسیب‌های فراروی انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۵۹۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

سرهنگ پاسدار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، از برگزاری دوره تربیت و تعالی فرماندهای پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان خبر داد و گفت: براساس ابلاغیه استان این دوره امسال به نواحی شهرستانی واگذار شد که شهرستان خمین نیز این دوره را به شکل متمرکز در خود شهرستان برگزار نمود.

وی افزود: این دوره با حضور 80 نفر از فرماندها پایگاه‌های مقاومت و با هدف تحکیم و ارتقاء پایه‌های اعتقادی، معرفتی، بصریتی، اخلاقی و معنوی مسئولین بسیج در چهار کلاس آموزشی در یک روز برگزار شد.

فضای مجازی؛ تهدید‌ پیش‌روی نوجوان و خانواده

راهزانی کارشناس پلیس فتای استان مرکزی در کلاس آموزشی آشنایی با فضای مجازی و تهدیدهای آن با اشاره به لزوم شناخت و آگاهی لازم در این زمینه گفت: فضای مجازی، سکه‌ای است که باید دو روی آن را با هم دید. رویی که ناظر به فرصت‌ها و نقاط قوت آن بوده و روی دیگر که ناظر به تهدیدها است.

وی افزود: تمهیدات رسانه ای- فرهنگی جبهه‌ غرب علیه جامعه‌ ما، به ویژه جوانان ما، موجب تغییر در ذائقه، نظام ارزشی و نهایتا تغییر در سبک زندگی برخی از جوانان شده است.

کارشناس پلیس فتای استان مرکزی فردگرایی را یکی از تهدیدات فضای مجازی دانست و تصریح کرد: تضعیف اعتقادات و گسترش شبهات فکری نیز از دیگر تهدایدات بهره گیری از فضای مجازی است.

راهزانی ادامه داد: اعتیاد مجازی، گسترش محصولات فرهنگی فرهنگ های منحط و انحرافات اخلاقی را از دیگر تهدیدات اجتماعی و فرهنگی فضای سایبری است.

هدیدهای نظامی، اقتصادی، اخلاقی و عقیدتی از جمله تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی

بیات نیز در کلاس آموزشی آسیب‌های فراروی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران، با تمام دستاوردها و عظمتی که دارد، آسیب‌های جدی ای را نیز درپیش روی خود دارد که بی‌توجهی به این آسیب‌ها می‌تواند تمام آن دستاوردها را در معرض خطر قرار دهد.

وی افزود: وظیفة دلسوزان و علاقهمندان این است که بدانند که باید به استقبال دشمن رفت و وقتی دشمن پشت کرد به تعقیب او پرداخت نه آنکه منتظر بمانیم تا دشمن سر برسد و ما مجبور به دفاع از خود باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروزه وظیفة مهم همه مردم، به ویژه طلاب و روحانیون تهذیب نفس و حفظ ارتباط معنوی باخداست؛ همانگونه که رهبر انقلاب میفرمایند «راه نجات، صلاح و پیروزی بر دشمن خبیث، حفظ ارتباط با خدا، توکل به او، نترسیدن از دشمنان خدا و با همه وجود حمایت و حراست از جمهوری اسلامی است».

بیات تهدیدهای فراروی نظام را به چهار دسته نظامی، اقتصادی، اخلاقی و عقیدتی تقسیم کرد و ادامه داد: باید هوشیار بود و بصیرت لازم را در مقابله با ترفندهای دشمنان داشت چراکه بیگانگان سعی كنند كه تعالیم و احكام دینی مذهبی مردم و آرا و عقاید حقّه آنان را مورد خدشه و مناقشه قرار دهند و چنین وانمود كنند كه بطلان آن‌ها را اثبات كرده‏‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منابع غنی جمهوری اسلامی باعث شده است تا استکبار جهانی چشم طمع به خاک جمهوری اسلامی داشته باشد ولی باید با حفظ آمادگی و قدرت لازم، زمینه دفاع از خود را فراهم ساخت.

نقش بسیج در تحکیم خانواده و سبک زندگی اسلامی

کمانکش نیز در کلاس آموزشی سبک زندگی اسلامی با اشاره به نقش بسیج در ترویج آن گفت: با توجه به اینکه تخریب نظام خانواده در نظام اسلامی یکی از اهداف دشمن است، باید با تلاش و هوشیاری لازم و با تبیین بیانات ارزشمند مقـام معظم رهبری، خانواده اسلامی مـبتنی برمتـون دینی را بسط و گسترش دهیم و از طریق ارکان شجره طیبـه صالحین؛ متربیان را از اهدافی که دشمن برای از بین بردن هویت دینی جامعه اسلامی در پیش گرفته آگاه سازیم.

وی افزود: سبک زندگی اسلامی‌ایرانی دارای چارچوب خاصی است که برای اجرایی شدن آن باید توجه وی‍ژه داشت و نقش بسیج به‌عنوان عاملی مهم در راستای بسط و گسترش فرهنگ‌سازی اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

کمانکش یادآور شد: باید توجه داشت که یکی از آسیب‌های مهم در بحث سبک زندگی این است که با ترویج سبک زندگی فردگرایانه در جامعه‌ و تغییر یک دسته از هنجارها و ایده‌های کلی، در خانواده هم تأثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس مسائل خانواده در پایان با اشاره به نقش فرماندهان بسیجی در ترویج سبک زندگی اسلامی خاطرنشان کرد: هر فرد خود می‌تواند یک ارگان باشد و خو به منزله یک الگو، اشخاص می‌توانند از گردهمایی‌های کوچک شروع کرده و به گردهمایی‌های بزرگ دست پیدا کنند به هر حال انسان باید به سوی کمال برود و در این راستا حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج می‌توانند در عرصه‌های مختلف وارد شده و مسیر پیشرفت را سپری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات