نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب

دستاوردهای هدفمند؛ انتظار مردم استان مرکزی از سفر رئیس جمهور

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: گرچه انتظار از سفر هیئت دولت به استان معجزه نیست ولی می بایست برای استان دستاوردهای به یادماندنی به داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۶۲۰۰۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی در نشست با معاون اجرائي رئيس جمهور با جمعی از نخبگان و منتفذين استان مركزی در آستانه سفر هیئت دولت با اشاره به ظرفیت‌های درخور توجه استان مرکزی و نقش آن در اقتصاد ملی گفت: سهم استان در اقتصادملی در سال‌های گذشته همواره به مراتب بیش از سهم جمعیتی آن بوده است.

وی افزود: در سالهای گذشته شاهد 20 برابر شدن درآمدهای دولت از استان مرکزی بوده ایم اما در مقابل آن تخصیص اعتبارات دولتی به استان مرکزی تنها 2 یا 3 درصد رشد را نشان می دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تصریح کرد: خارج شدن درآمدها از استان مرکزی و عدم بازگشت آن به استان سبب ضعف استان شده است؛ گرچه انتظار از سفر هیئت دولت به استان معجزه نیست ولی می بایست برای استان نتایجی به یادماندنی به همراه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان مشکلات و طرح‌های اولویت‌دار در شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب گفت: مهم ترین پروژه خنداب که باید با تخصیص اعتبار مناسب شاهد افتتاح آن باشیم مسیر جدید خنداب به مرکز استان است که می‌تواند بهره‌برداری از این مسیر اتصال این شهرستان به مرکز استان را سریعتر و کوتاهتر کند.

وی افزود: با تخصیص اعتبارات مناسب می‌توان تا دو سال آینده آن را مورد بهره‌برداری قرار داد؛ همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان خنداب که مراحل پایانی خود را سپری می کند امیدواریم در سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گیرد.

کریمی تکمیل جاده وفس به آغچه قلعه را که سبب خروج شهرستان کمیجان از بن بست دانست و گفت: این جاده اعتبار چندانی نمی‌خواهد ولی تکمیل آن مزایای بسیاری برای شهرستان و مردم به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به مشکلات مردم اراک گفت: 30 درصد ظرفیت بیمارستان های اراک در اختیار استان های همجوار است و به طور سنتی این شهرستان قطب درمانی منطقه بوده است.

وی افزود: بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به عنوان قدیمی‌ترین بیمارستان اراک در حال ساخت است که انتظار داریم اعتبار مورد نیاز برای بیمارستان به شکل کامل تخصیص یابد تا در دو سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کریمی با تاکید بر احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در اراک گفت: براساس مصوبه هیئت دولت برای احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در چند استان کشور بر احداث این بیمارستان در اراک نیز تاکید داریم که می‌بایست این طرح در سفر هیئت دولت به استان اعلام رسمی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب یادآور شد: مشکل تضمین فایناس خارجی برای تامین مالی این بیمارستان رفع شود که یکی از مصوبات دولت در این سفر باید این مسئله باشد.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوای اراک گفت: کمتر از 30 درصد اعتبار به طرح کاهش آلودگی هوا اراک که مصوبه دولت بوده در 10 سال گذشته اختصاص پیدا کرده است که باید در سفر دولت مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

کریمی با اشاره به لزوم حفظ و تقویت هویت صنعتی اراک به عنوان قطب صنعت کشور گفت: کاهش و توقف رشد صنعتی استان در سالهای گذشته باید رفع شود و برای این منظور شهرک صنعتی جدیدی که به تصویب هیئت دولت رسید است اما با ایراداتی از سوی سازمان محیط زیست مواجه شده باید در این سفر با رئیس سازمان محیط زیست کشور ایرادات رفع شود شاهد راه اندازی هر چه زودتر این شهرک صنعتی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای سالهای آینده اراک باشیم.

وی بخشی از ترافیک اتوبان قم به سمت کاشان و اصفهان را متعلق به محور مرکزی دانست و افزود: طرح مطالعاتی در وزرات راه و شهرسازی درخصوص محور تهران - اندیمشک وجود دارد ولی وجود فشار سیاسی برای تبدیل کردن این محور به محور دوم قم – تهران در کنار محور موجود ظلم به استان مرکزی است.

نماینده مردم اراک، کیمجان و خنداب استان مرکزی در پایان استان را مهد مشاهیر و مفاخر کشور دانست و ایجاد موزه مشاهیر و مفاخر و نماد مشخص از شخصیت های بارز مثل امیرکبیر را به عنوان نماد و شاخص بارز استان مرکزی خواستار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات