خبرهای داغ:
همزمان با اربعین حسینی صورت خواهد گرفت

پذیرایی با 10 هزار لیتر عرقیات گیاهی در موکب مسجد مقدس جمکران

زراعتی از اهالی جوشقان و از خادمان مسجد مقدس جمکران است که امسال برای دومین سال با تولید 10 هزار لیتر انواع عرقیات گیاهی به پذیرایی و درمان زائران حسینی در موکب اربعین خواهد پرداخت.
کد خبر: ۸۷۶۲۶۷۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین علی زراعتی اهل جوشقان قالی از توابع کاشان است که بیش از 22 سال از عمر 60 ساله خود را به خدمتگزاری در مسجد مقدس جمکران گذرانده و اعتقاد دارد که زندگی‌اش به امام زمان(ع) تعلق دارد و همواره از خدا می‌خواهد که از این نوکری را تا انتهای عمر با خود به همراه داشته باشد.

زراعتی که کارش تولید عرقیات گیاهی است، در پیاده‌روی اربعین سال 93 با واقعه‌ای مواجه می‌شود که مسیری نو در خدمتگزاری به آستان اهل‌ بیت(ع) را در مقابلش باز می‌کند.

وی قصه‌اش را این چنین تعریف می‌کند: سال 93 به همراه جمعی از دوستان برای شرکت در عزاداری اربعین حسینی راهی نجف اشرف شده و از آنجا با پای پیاده به سمت کربلای معلی حرکت کردیم. در دومین روز حرکت به شدت دچار مسمومیت غذایی شدم، تا جایی که امیدی به زنده ماندنم نبود و به دوستان وصیتم را کردم.

در این بین یکی از همراهیان مقداری عرق نعنا به من داد و با خوردن آن به خواب رفتم...

پس از بیداری هیچ گونه علامتی از بیماری و مسمومیت در من نبود و ادامه مسیر را بدون هیچ مشکلی طی کردم تا به بین‌الحرمین رسیدم. در آنجا سجده شکر کرده و عهد کردم از سال بعد در این مسیر با عرقیات گیاهی به پذیرایی و مداوای عزاداران حسینی بپردازم.

حاج حسین علی در این لحظه قطره اشکی می‌ریزد و با نوای لبیک یا حسین، مقداری نعناع را درون دیگ عرق‌گیری ریخته و آن را مهیای تولید می‌کند.

وی اندکی بعد ادامه می‌دهد: از ابتدای محرم سال قبل تولید عرقیات برای پذیرایی از زائران حسینی را آغاز کردم و با لطف و عنایت حضرت توانستم بیش از چهار هزار لیتر انواع عرقیات از قبیل خارشتر، بیدمشک، کاسنی، آویشن، هل و دارچین را آماده کنم. در ادامه حضرت ولی عصر(عج) عنایتی کرد و توانستم این نوکری را در موکب مسجد مقدس جمکران به ثمر برسانم.

افتخارم این است تا آخرین زائر حسینی توانستم خدمات بدهم و آخرین نفر که کودکی خردسال بود و مسمومیت غذایی پیدا کرده بود را با عرق نعناع مداوا کردم.

زارعتی با اشاره به اینکه خدای متعال را بابت این توفیق سپاسگزارم، می‌گوید: شب روز در فکر اربیعن هستم. برای امسال از اردیبهشت ماه آغاز کردم. خودم به بیابان‌ها و مناطق سخت رفتم تا بتوانم بهترین گیاهان را برای عرق گیری به دست بیاورم. امسال نیز به امید خدا با 10 هزار لیتر انواع عرقیات در موکب مسجد مقدس جمکران خدمت خواهم کرد.

وی زیر لب نوای لبیک یا حسین را زمزمه می‌کند، دورتادور حیاط منزل و دیگ عرقگیری‌اش کتیبه‌های یا حسین است، با وضو به سراغ دیگ می‌رود و می‌خواهد همه توان و تجربه‌اش را به کار گیرد تا بهترین نوع عرقیات را برای پذیرایی از زائران حسینی در بزرگترین تجمع انسانی جهان فراهم آورد...
ارسال نظرات