خبرهای داغ:
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد

نامگذاری تقاطع عماریاسر و امام علی به عنوان «مقداد»

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: براساس مصوبه دویست‌ و یکمین جلسه شورای شهر قم تقاطع بلوار عماریاسر و امام علی به عنوان «مقداد» نامگذاری می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۹۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، مصوبات این جلسه را مورد توجه قرار داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم درخواست قطعه زمینی در بلوار پیامبر اعظم داشت برای احداث پایگاه اورژانس که در این مورد شهرداری لایحه‌ای به شورا ارسال کرده بود.

وی با اشاره به موافقت شورای اسلامی شهر قم با واگذاری 720 مترمربع زمین برای ساخت پایگاه اورژانس به دانشگاه علوم پزشکی با حفظ مالکیت گفت: بحث بعدی که در جلسه علنی شورا مطرح شد در خصوص اخذ مجوز املاک وکالتی و قولنامه‌ای در طرح خیابان کارگر بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای بازگشایی معابر شهر خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌ها در بازگشایی معابر شهر امتداد بلوار کارگر است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از این زمین‌ها و منازل در مسیر پروژه به صورت وکالتی و یا قولنامه‌ای هستند، شهرداری با اخذ این مصوبه می‌تواند نسبت به تملک این املاک اقدام کند و روند اجرایی پروژه را پیش ببرد.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر برای نامگذاری برخی شوارع و معابر شهری گفت: براساس این مصوبه دو مورد از اسامی شهدای حادثه منا برای معابر شهر به تصویب رسید و به جز این دو مورد 14 مورد نیز برای باقی معابر شهر از جمله تقاطع انتهای بلوار عماریاسر و امام علی بود که به عنوان مقداد نامگذاری شد.

ذاکریان با بیان اینکه دو مورد از مباحث طرح شده در جلسه علنی شورا از دستور خارج شد، گفت: یک مورد طرح نیز به عنوان عدم ایجاد محدودیت برای تردد حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌ها در مسیرهای ویژه خصوصاً خیابان صفائیه در صحن علنی شورا مطرح و با رای اعضا تصویب شد.

وی اضافه کرد: عموماً بر اثر تشدید مسائل ترافیکی خطوط ویژه برای تردد اتوبوس‌ها بسته می‌شود که با اخذ این مصوبه از شورا با طی مراحل قانونی از این پس هیچ محدودیتی برای تردد خودروهای حمل و نقل عمومی در خطوط ویژه نباید باشد.
ارسال نظرات