خبرهای داغ:
در نشست علمی”حقوق بشر قربانیان تروریسم” در قم مطرح شد

محاکمه سران فرقه های تروریستی؛ اساسی ترین حقوق بشر قربانیان تروریسم

نشست علمی «حقوق بشر، قربانیان تروریسم»، عصر دوشنبه با حضور استادان و کارشناسان حقوق بین الملل در سالن اجتماعات شهید قربان نیا دانشگاه مفید قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۳۰۰۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، نشست علمی”حقوق بشر قربانیان تروریسم” با همکاری مرکز مطالعات حقوق بشر دانشگاه مفید برگزار شد.

در این نشست که با حضور برخی از اساتید، دانشجویان و قربانیان ترور تشکیل شد دکتر سید یاسر ضیائی و دکتر سید حسین هاشمی پیرامون ضرورت محاکمه تروریستها و شیوه های موثر جبران خسارت به قربانیان تروریسم سخنرانی کردند.

دکتر ضیائی گفت: صلاحیت جهانی در محاکمه تروریستها و جبران خسارت قربانیان ترور براساس معاهدات بین المللی و قوانین داخلی ایجاد می شود.

دکتر هاشمی نیز عنوان کرد:  منافقین از داعش هم بدترند. در میان قربانیان ترور منافقین فقط مسئولین کشور نبودند بلکه برخی افراد بیگناه و اقشار عادی جامعه نیز بودند. کسانی که عضو فرقه تروریستی منافقین هستند نیز به نوعی خود قربانیان ترور هستند.

همچنین، در حاشیه این نشست، نمایشگاه عکس قربانیان تروریسم نیز برپا شد که مورد استقبال دانشجویان و افراد شرکت کننده در این مراسم قرار گرفت.

گفتنی است، ایران یکی از بزرگ ترین کشورهای قربانی تروریسم است که با داشتن چندین هزاران قربانی ترور، ظرفیت موثری در جهت مقابله با تروریسم را دارا می باشد.
ارسال نظرات