برای نخستین بار در کشور؛

رزمایش شبانه دفاع از کوی و برزن در اراک برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: براساس حوادث سوریه و عراق و حملات شبانه گروه‌های تکفیری سناریو رزمایش شبانه دفاع از کوی و برزن طراحی شده که در هشت استان کشور به شکل روزانه برگزار شد ولی در استان مرکزی این رزمایش به صورت شبانه اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۳۴۶۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار محمدرضا رضایی امروز در نشست ستاد مدیریت بحران کلانشهر اراک با محوریت برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش دفاع از کوی و برزن گفت: همواره نیروهای بسیج براساس سناریوی دشمن فرضی رزمایش‌هایی را با هدف ساماندهی و آموزش رزمی به منظور حفظ و انسجام برای دفاع از دستاورد های انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدهای دشمنان برگزار می‌کردند.

وی افزود: امسال با توجه به حوادث منطقه و باتوجه به اینکه تحرکات دشمن در مرزهای داخلی و خارجی کشور مشهود است؛ رزمایشی را براساس سناریوی جدید طراحی و اجرایی خواهیم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: براساس حوادث سوریه و عراق و حملات شبانه گروه‌های تکفیری سناریو رزمایش طراحی شده که در هشت استان کشور به شکل روزانه برگزار شد ولی در استان مرکزی این رزمایش به صورت شبانه اجرایی می‌شود.

پاسدار رضایی ادامه داد: این حرکت در وضعیت کنونی که وارد جنگ نسل چهارم شده‌ایم بسیار لازم و ضروری است و نیروها همواره بایستی آمادگی دفاع از اماکن حساس و مبادی و خروجی شهرها را داشته باشند.

وی افزود: این رزمایش در 29 و 30 مهرماه در استان مرکزی برگزار می‌شود و نیروهای بسیجی در قالب گردان‌های بیت‌المقدس در این رزمایش حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک از برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای بسیج در محل تیپ مردم پایه 71 روح‌الله خبر داد و گفت: صبحگاه مشترک نیروهای بسیج در دومین روز از این رزمایش با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در روز 30 مهرماه با حضور گردان‌های بسیج در محل تیپ مردم پایه روح‌الله برگزار می‌شود.

پاسدار رضایی با اشاره به اینکه رزمایش امداد و نجات امسال مقدمه‌ای برای اجرای مانور بزرگتری در سال آینده خواهد بود، گفت: در روز جمعه نیز از ساعت 10 آغاز رزمایش امداد و نجات گردان های کوثر  را خواهیم داشت؛ در رزمایش امداد و نجات سناریوی فرضی وقوع زلزله در کلانشهر اراک بوده که براساس آن توان نیروها و قدرت ستاد مدیریت بحران برای مقابله با حوادث احتمالی محک زده می‌شود.

وی حفظ و انسجام نیروهای بسیجی، تمرین دفاع از شهر در مقابل تهاجم دشمن فرضی، تقویت بنیه دفاعی بسیجیان و تداوم آموزش‌های نظامی بسیجیان را از اهداف برگزاری این رزمایش دانست و گفت: برگزاری این رزمایش و دستیابی به اهداف با حضور و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: در این رزمایش تاکتیک کمین و ضد کمین، آرام سازی و مقابله با اغتشاشات، امداد و نجات، کنترل معابر شهر و حفاظت از مکان های مهم که همگی تحت پوشش پدافند غیرعامل هستند توسط نیروهای بسیج و دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

پاسدار رضایی با تاکید بر اینکه نیروهای بسیج و سپاه قادر به انجام تمامی ماموریت‌های محوله در شرایط بحران هستند، گفت: باتوجه به اینکه وقوع بحران زمان و مکان نمی‌شناسد برای کاهش خسارات و تلفات احتمالی می‌بایست تمامی دستگاه‌ها آمادگی و توان مقابله را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات