خبرهای داغ:
پنجشنبه؛

یازدهمین مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» در گلستان برگزار می شود

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان از برگزاری یازدهمین مرحله استانی جشنواره قرآنی «مدهامتان» در روز پنجشنبه (۲۹ مهر) در گرگان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۳۶۹۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از شبستان مهدی بیکی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان اظهار کرد : یازدهمین مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در دو گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال در روز پنجشنبه (29 مهر) در مسجد قائم شهرستان گرگان برگزار می شود.

وی افزود: در این مرحله از جشنواره 258 خواهر و 278 برادر در رشته های قرائت، اذان، ترتیل، حفظ جزء1، 10جزء و 20 جزء و 30 جزء قرآن کریم و صحیح خوانی حمد و اذکار نماز با هم به رقابت می پردازند.

بیکی با اشاره به اعضای هیئت دواران این جشنواره، تصریح کرد: 6 داور برادر و 4 داور خواهر قضاوت این مرحله از جشنواره را برعهده دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان اظهارداشت: جهت شرکت در این جشنواره از نماینده ولی فقیه در استان گلستان، مدیرکل ستاد اقامه نماز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ئیس شواری شهر گرگان، مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گرگان و غیره دعوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری که در استان قم برگزار می شود راه می یابند.

بیکی یادآور شد: جشنواره قرآنی مدهامتان از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر دینی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد برگزار می شود.

وی اظهارداشت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و  کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر بیان تفسیر قرآن (در بین ائمه محترم جماعات مساجد) از اهداف این جشنواره است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها