خبرهای داغ:
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

چهره واقعی غربی‌ها در حال نمایان شدن است/ غربی‌ها نه وفا می‌دانند و نه پایبند به تعهدات هستند

یکی از مراجع تقلید گفت: غربی‌ها چهره واقعی خود را زیر پرده‌هایی پوشانده بودند، ولی در سال‌های اخیر بسیاری از این پرده‌ها کنار رفته و چهره واقعی آنها نمایان شده است.
کد خبر: ۸۷۶۳۹۴۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: تقوای الهی را پیشه کنید و کار خوب را کم نشمارید، حتی اگر کوچک باشد، زیرا محبوب الهی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد فکر می‌کنند کار خوب هزینه زیادی دارد، لذا می‌گویند به دلیل آنکه توان مالی نداریم بنابراین کار نیک انجام نمی‌دهیم، در صورتی که حدیث داریم که کار نیک همیشه هزینه ندارد و بسیاری اوقات رایگان است از این رو نباید بهانه آورد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام می‌گوید در طول روز به طور مستمر می‌توانید کار نیک کنید،‌ گفت: ‌ذکر خداوند، احوالپرسی، چهره گشوده با دیگران و کشیدن دست بر سر یتیم کار نیک است، برخلاف آنچه شیادان کوردل وهابی و دست‌پرورده داعش معرفی کردند، اسلام آیین تخریب، خونریزی و خشونت نیست بلکه آیین‌ رحمت است و انجام کار نیک آسان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای شر کوچک را نباید کوچک شمرد، ‌برخی اوقات کارهای کوچک شر روی یکدیگر انباشته می‌شود و به پرونده نکبت‌بار و وحشتناک تبدیل می‌شود.

مکارم‌شیرازی ادامه داد: این آیین رحمتی است که کوردلان به آن شکل معرفی می‌کنند، البته اخیراً در حال رسوا شدن هستند تا شرشان از عالم اسلام قطع ‌شود.

وی با بیان اینکه سال‌ها بود غربی‌ها چهره واقعی خود را زیر پرده‌هایی پوشانده بودند، اضافه کرد: حقوق بشر، کمک به بینوایان، حمایت از حیوانات،‌ حفظ محیط زیست، دموکراسی، حکومت مردم بر مردم و احترام به آرای مردم از جمله این موارد بود، در سال‌های اخیر بسیاری از این پرده‌ها کنار رفته و چهره واقعی آنها نمایان شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ آمریکا در عراق گروهی برای مبارزه با داعش تشکیل داده است ولی اکنون که عراقی‌ها می‌خواهند موصل را بگیرند، خبر می‌رسد می‌خواهند داعشی‌ها را زیر حمایت خود با دالانی روانه سوریه کنند، بنابراین پرده در حال کنار رفتن است تا چهره واقعی آنها نمایان شود.

وی تصریح کرد: در یمن از یک جانی به دلیل پولدار بودن حمایت می‌کنند، این رسوایی است، دو نفر با سوابق سوء می‌خواهند سکاندار یکی از بزرگترین کشورهای دنیا شوند و ادعای کدخدایی همه دنیا را دارند این چنین افرادی می‌خواهند رئیس جمهور شوند.

مکارم‌شیرازی با بیان اینکه روزی در مملکت ما آرزو می‌کردند، کاش روزی مانند غربی‌ها شویم و دموکراسی و تمدنی مانند آنها داشتیم،‌ ادامه داد: در آن روزها هنوز پرده‌ها بالا نرفته بود، زمانی که پرده‌ها بالا رفت، معلوم شد در باطن بسیاری از آنها منافق هستند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی می‌‌گوید من کودک‌کش هستم ولی اگر اسمم در کودک‌کش‌ها باشد، پول‌ها را به شما نمی‌دهم، سازمان ملل اسمش را برمی‌دارد، زیرا می‌ترسند که پول‌ها را قطع کنند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ شاید برخی ته دلشان است کاش با آنها کنار بیاییم ولی آنها نه وفا می‌دانند یعنی چه و نه پایبند به تعهدات هستند و به شعارهای حقوق بشر نیز پایبند نیستند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ بیدار باشیم و راه خود را در مسیر صحیح انتخاب کنیم و دنباله‌رو آنها نباشیم، اگر استقلال داشته باشیم، آینده خوبی داریم و شر آنها از دنیا کم می‌شود.
ارسال نظرات