رزمایش پدافند غیرعامل در بوشهر برگزار شد

رزمایش پدافند غیرعامل توسط تیپ پیاده امام صادق(ع) بوشهر در منطقه عمومی آبطویل، سعدآباد و کاکی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۳۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار محمدتقی صفری جمعه شب در رزمایش پدافند غیرعامل که در منطقه عمومی آبطویل، سعدآباد و کاکی برگزار شد با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود، اظهار داشت: در پدافند غیرعامل علی‌رغم این‌که هیچ‌گونه سلاح یا سخت‌افزار نظامی وجود ندارد، باید با دستانی خالی به استقبال و مدیریت حوادث رفت.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در حفظ و تثبیت امنیت و آرامش کشور، افزود: دفاع وظیفه‌ای عقلی و انسانی بوده و همه ما در برابر تهدیدات عامل و غیرعامل دشمنان وظیفه حراست و پاسداری داریم.

وی گفت: ایمن‌سازی منبع و زیرساخت‌های ضروری کشور، حفاظت منابع و پایدارسازی در هنگام تهاجم دشمن، کاهش آسیب‌پذیری منابع، بازدارندگی تهدیدات دشمن، افزایش هزینه تهاجم برای دشمن و هم‌افزایی و امکان جایگزینی منابع از جمله اهداف پدافند غیر عامل به شمار می‌رود.

صفری ادامه داد: استتار، اختفا و پوشش، پوشش و فریب دیده‌بانی دشمن، پراکنده‌سازی ساخته‌‌ها و کوچک‌سازی تأسیسات و حفاظت اطلاعات و محروم کردن دشمن از دسترسی به آن از جمله اقدامات ضروری در هنگام مواجه با رویدادها و حوادث خطرآفرین با دشمن را از جمله اقدامات ضروری در پدافند غیرعامل است.

وی بیان کرد: مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و خودکفایی در زیرساخت‌های حیاتی کشور به ویژه صنایع دفاعی از دیگر اقدامات ضروری در پدافند غیر عامل به شمار می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی خورشید تابنده نورانی بوده که در همه ابعاد سرآمد همه خوبی‌ها در دنیاست.

صفری با تاکید بر اینکه استکبار با همه توان در مقابل نظام علوی، فاطمی و حسینی ما قد علم کرده است، گفت: حرکت همراه با اصول، قاعده و مدیریتی عدالت‌خوانه انقلاب اسلامی در جهان باعث شده تا دشمن با همه وجود بخواهد آن را ازبین ببرد.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد اوضاع و شرایط موصل طوری جلوه دهد که پیروز میدان است، افزود: امروز آمریکا به نتیجه رسیده که با اراده قویی که جوانان ولایی عراق از خود نشان داده‌اند به پیروزی نخواهد رسید.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) بوشهر به قدرت مرجعیت در پیروزی‌های مردم عراق در میدان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: آمریکا می‌خواهد نقش مرجعیت را در پیروزی و فتح موصل خنثی جلوه داده و نقش خود را قهرمانانه و برتر نشان دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد داعش را از موصل صحیح و سالم خارج کند، تصریح کرد: آمریکا به شکل خفت‌باری از عراق خارج خواهد شد.

صفری با تاکید بر اینکه آمریکا در قضایای عراق و سوریه سردرگم و پریشان است، گفت: آنها می‌خواهند تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کار بزرگی انجام دهند تا بتوانند این شکست‌ها را بپوشانند.

وی با تاکید بر اینکه بازپس گیری موصل پیروزی بزرگی برای مسلمانان عراق است، افزود: استکبار از آزادسازی موصل برای اینکه داعش به کجا هدایت کند نگران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات