خبرهای داغ:
اقدامی نا متعارف از شهرداری گرگان؛

جمع آوری پارچه های سیاه عزای سید الشهدا(ع) در دارالمومنین

هنوز محرم به اتمام نرسیده و در حالی که هزاران نفر خود را برای پیاده روی اربعین از گلستان آماده می کنند شهرداری گرگان در اقدامی نا متعارف پارچه های سیاه عزای سید الشهدا (ع) را در گرگان جمع آوری کرد.
کد خبر: ۸۷۶۷۶۵۷
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ؛شعر محتشم را خواندم و پایم را به مسجد ، حسینیه و تکایا باز کردم گویا دریای معرفت حسینی مرا در خود غرق کرد و این بحر عظیم هیچ گاه خشک نمی شود زیرا به منبعی ازلی وصل است و هرکه در این مسیر قدمی و درمی خرج کرده است می داند که سید الشهداء کیست وآنکه از حسین روی بر می گرداند نمی داند که چه نعمتی را از دست داده است.
خوشا به سعادت کسانی که محرم را در 10 روز اول آن خلاصه نمی کنند و تمام این ماه را تا اربعین و عزای پیامبر اسلام و کریم آل طاها و ولی نعمت ایرانیان امام رضا علیه السلام گرامی می دارند و حاضر نیستند رخت عزا را از درب و دیوار حسینیه ، تکایا و مساجد خود بردارند زیرا می دانند که مصائب آل پیامبر(ص) از بعد عاشورا شروع شد و این مصیبت عظما تا ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد بود تا طبق روایات وجود مبارک امام عصر (ع) از یزیدیان انتقام بگیرد .
خدایا تورا شکر می کنیم که عشق و محبت مولایمان حسین(ع) را در دلهایمان قرار دادی و چه خوش گفت رسول گرامی اسلام که ان لقتل الحسین (ع) حرارة فی قلوب المومنین لن تبرد ابدا که با شهادت حسین ابن علی (ع) هیچ گاه این حرارت در دلهای مومنین سرد نمی شود اما چه می شود که با همه این اوصاف در دارالمومنین (شهر گرگان) اقدامی نامتعارف صورت می گیرد و پرچم های عزای سید الشهداء در سطح شهر جمع آوری می شود و شهر ما(گرگان) که در سالهای گذشته تا ایام پایانی ماه صفر غرق غم و اندوه بود به یکباره غرق در چراغانی و شادی می شود مگر کسانی که متولی این امر هستند به امام (ره) اعتقاد ندارند که ایشان فرمود این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
مگر نمی دانند که امام باقر (ع) در زیارت عاشورا می فرمایند و هذا یوم فرحت به ال زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین (ع) این روزی است که شادمان شدند دودمان آل زیاد و آل مروان پس چطور به خود اجازه می دهند پرچم های عزای سید الشهدا را بردارند و شهر را آذین و چراغانی کنند. 
تأسف بار است که مدیریت شهر گرگان که در سال گذشته نیز پرچم ها و تبلیغات هیئت ها را به دلیل برهم زدن مبلمان شهری جمع آوری کرده بود بار دیگر کار خود را تکرار می کند و کسی اعتراض و لب به سخن بر نمی دارد.
چرا علما و نماینده محترم ولی فقیه که ساکن این شهر نیز هستند اعتراض نمی کنند و با اینگونه اقدامات برخورد نمی شود؟
 قلب مومنین از این حرکت به درد آمده است و امیدواریم که علماء ، روحانیون  و همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند و به آرمانهای امام (ره) و شهدا پایبند است این اقدام شهرداری گرگان را محکوم و اعتراض خود را اعلام دارند.
 به کسانی که در مدیریت فضا سازی شهر گرگان هستند توصیه می کنم از شهرهای دیگر کشور مشورت بگیرند و در فضا سازی های شهری و برای برهم نخوردن به اصطلاح مبلمان شهری ، شهر را طوری برای محرم آماده کننده که هنوز محرم و صفر به پایان نرسیده پرچم های عزای سید الشهداء را جمع آوری نکنند.
محمد زنگوئی
تصاویری برای اطلاع دست اندر کاران شهر گرگان برای فضا سازی محرم و ماه صفر.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها