خبرهای داغ:

زندگینامه شهید دانش آموز صمد صدیقی

شهید صدیقی با وجود سن کمی که داشت از شجاعت فوق العاده ای بهره مند بود چنان که در روزهای بمباران شهر کرمانشاه خود را به نماز جمعه می رساند.
کد خبر: ۸۷۶۸۶۵۶
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، صمد صدیقی در مهر ماه 1349 در خانواده ای با تقوا و مذهبی در شهرستان هرسین دیده به جهان گشود پس از طی دوران پر شور و نشاط کودکی  وارد دبستان شد. تمام وقت خویش را صرف تحصیل علم و دانش می کرد و با پشتکار فراوان تا سال سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد.

وی با وجود سن کمی که داشت از شجاعت فوق العاده ای بهره مند بود چنان که در روزهای بمباران شهر کرمانشاه خود را به نماز جمعه می رساند، زیرا آموخته بود که در هیچ  شرایطی نباید سنگر را ترک کند. وجود چنین ویژگی های بود که در جنگ تحمیلی او را نیز به جبهه های حق علیه باطل کشاند و وظیفه  خود دانست که به فکر دفاع از اسلام بیفتد.

یکی از خصوصیات اخلاقی شهید صدیقی که بسیار زبانزد آشنایان و دوستانش بود اخلاق بسیار خوش و با نشاط وی بود. شهید صدیقی با دوستانش خوش برخورد و گشاده رو بود.


وی فردی بسیار زحمت کش و پر تلاش بود به طوریکه همزمان با تحصیلش در کارهای کشاورزی به پدرش کمک می کرد و در یک کارگاه تعمیر بخاری به کار مشغول بود و  خرج و مخارج تحصیلش را تهیه می کرد. گاها پولی را که از طریق تعمیرات بدست می آورد با دوستانش خرج می کرد. در انجام واجبات دینی هیچگاه کوتاهی نمی کرد بلکه آنها را به نحو احسن انجام می داد، در انجام کارهایش صبور و با استقامت بود و هر کاری را که به او محول می شد سعی می کرد به نحو احسن انجام دهد .


خاطره علیرضا قنبری کاکاوند همرزم شهید
شهید صدیقی روحیه بسیار شاد و پر انرژی داشت که همیشه و در همه حال سعی می کرد دوستانش را شاد کند. اگر یکی از ما ناراحت می شدیم تلاش می کرد که او را از این حال و هوا خارج کند .  


ما در مقطع دوم راهنمایی با هم همکلاس بودیم و ارتباط خانوادگی داشتیم. در دوران جنگ تحمیلی چون ما سن کمی داشتیم نمی گذاشتن به جبهه برویم با هم نقشه کشیدیم که شناسنامه هایمان را دستکاری کنیم و رضایت نامه جعلی درست کنیم تا قبول کنند و ما را اعزام کنند. این کار را کردیم و فقط من به جبهه اعزام شوم اما شهید صدیقی و شهید فرزاد زارعی موفق نشدند و از این موضوع خیلی ناراحت شدند و گفتند ما تلاش خود را می کنیم تا بالاخره به نتیجه برسیم و بالاخره هم اعزام شدند.


با وجود اینکه 16 سال بیش نداشت عاشقانه به ندای رهبرش لبیک گفت و به حمایت از دستاوردهای با ارزش انقلاب برخواست و پس از پیوستن به بسیج به کردستان و شهرستان بانه اعزام شد و در منطقه عملیاتی گامو در بانه در 14 اردیبهشت ماه سال 66 در عملیات کربلای10 بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

                                                                                                                                           
وصیت نامه
خون دادن برای امام خمینی (ره) زیباست، اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن زیباتر است. « شهید آوینی»


مادرم      
همیشه پشتیبان رهبر باشید و او را تنها نگذارید و همیشه در نماز جمعه و جماعتها شرکت کنید و آن را ترک نکنید.    
خواهرم      
حجابت را که اسوه و الگوی آن حضرت زهرا (س) می باشد را رعایت کنید و در خدمت پدر و مادر باشید و به آنها احترام بگذارید.
ارسال نظرات