خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور؛

نخستین جشنواره فیلم کوتاه با موضوع ایثار و شهادت برگزار می شود

منتظری با اشاره به مشارکت سازمان بسیج هنرمندان کشور برای برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان، بیان کرد: در این استان نخستین جشنواره فیلم کوتاه با موضوع ایثار و شهادت برگزار می شود که بیش از 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۸۷۶۹۲۰۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین برنامه این سازمان گفت: جشنواره ادبیات داستانی آخرین برنامه سازمان بسیج هنرمندان کشور بود که قرار شد برای نخستین بار در کشور جشنواره رمان و داستانک با موضوع واقعه 7 تیر و شهید آیت الله بهشتی، برگزار شود که این مسئله یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بود که چرا هنرمندان به واقعه 7 تیر و شخصیت دکتر بهشتی نمی پردازند.

وی به برگزاری جشنواره سرود و موسیقی حماسی کشور هم اشاره کرد و افزود: این جشنواره به مناسبت هفته وحدت در شیراز برگزار می شود. همچنین در آذرماه امسال نخستین جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایران زمین به شکل منطقه ای در مهاباد برگزار خواهد شد. دوره های بعدی این جشنواره به ترتیب در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان شمالی خواهد بود.

منتظری با اشاره به مشارکت سازمان بسیج هنرمندان کشور برای برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان، بیان کرد: در این استان نخستین جشنواره فیلم کوتاه با موضوع ایثار و شهادت برگزار می شود که بیش از 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، نماهنگ و کلیپ در 23 آذرماه برگزار می شود. علاوه براین در راستای برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان کشور با موضوع ایثار و شهادت برگزار خواهد شد و همچنین سمفونی و سرود حماسی نیز برای سرداران شهید در دست تولید قرار دارد.

 به گفته وی، جشنواره ملی هنرهای نمایشی بسیج نیز بهمن ماه امسال در هرمزگان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به برگزاری جشنواره شعر هم اشاره کرد و گفت: جشنواره شعر «روح الله» همزمان با دهه فجر در شهر خمین برگزار می شود. همچنین نخستین مشاعره عفاف و حجاب در سطح کشور تولید شده و در نوبت پخش صدا و سیما قرار گرفته است. برای هفته بسیج هم به دنبال اجرای مشاعره مقاومت هستیم.

وی به دیگر برنامه های این سازمان هم اشاره کرد و افزود: رونمایی از کلیات آثار شاعر انقلابی استاد حمید سبزواری در 4 مجلد و کتاب شعر بسیج که شامل اشعار برگزیده ای که تاکنون درباره بسیج سروده شده، ازجمله برنامه های امسال است.

منتظری به نخستین فراخوان شادمانه ها در کشور اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به چند مدل استاندارد متناسب با سبک و فرهنگ ایرانی و اسلامی برای جشن هایی مانند ازدواج، تولد، جشن تکلیف و مناسبت های ملی و مذهبی هستیم که اسفندماه این جشنواره برگزار می شود. نخستین فراخوان جلوه های اقتصاد مقاومتی از نگاه فرهنگ و هنر نیز از سوی سازمان ارائه شده و تا پایان سال آثار برتر معرفی خواهد شد.

وی به مهمترین برنامه های سازمان بسیج هنرمندان کشور در سال آینده هم اشاره کرد و افزود: این سازمان سال 96میزبان سه رخداد بین المللی است. پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که تا سال گذشته به صورت دوسالانه برگزار می شد، از سال آینده هرساله در کشور برگزار می شود. جشنواره بین المللی تجسمی و تئاتر مقاومت هم در سال آینده برگزار خواهد شد و به دنبال فراهم کردن مقدمات برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها