معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه مقاومت محلات

آرامش روانی در پرتو ايمان، تقوا و عبادت حاصل می شود

معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه مقاومت محلات ایمان پیش نیاز آرامش روانی دانست و گفت: آرامش روانی در پرتو ايمان، تقوا و عبادت حاصل می شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۳۹۱
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام رضایی در جمع پایوران سپاه ناحیه مقاومت محلات با اشاره به آیات جهاد گفت: انسان علاوه بر قدرت جسمی نیاز به قدرت روحی و معنوی دارد.

وی افزود: نیت، توکل و عمل نشانه داشتن روحیه معنوی است، برخی از افراد قضاوت درستی از توکل به خدا ندارند؛ توکل یعنی از داشته های خدادادی استفاده شود و در هر شرایط از آنها استفاده کند در مشکلات مایوس نشود و در پیشرفت و قدرت مغرور نگردد.

معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه مقاومت محلات تصریح کرد: توکل واقعی چند نشانه دارد اول اینکه به غیر از پروردگار عالم هیچ کس را توان یاری خویش نمی بیند و دیگر اینکه به جز رضای خدا گام بر نمی دارد و به غیر از خدا نسبت به هیچ کس دیگر حسد نمی ورزد.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: امام سجاد(ع) فرمودند «گدا اگر از گدایی دیگر حاجتی را طلب کند و خدا را فراموش کند از توکل به خدا غافل شده است.» همچنین خداوند در آیات قرآن به توکل بر خویش اشاراتی دارد و فرموده است «در هیچ شرایطی خدا را از یاد نبرید».

وی افزود: دنیا و تمام زیبایی‌هایش برای آرام کردن ظاهری قلب‌ها است ولی برای آرام ساختن باطن نیاز به توکل بر خداست، توکل بر خدایی که حکیم، عزیز و شکست ناپذیر است.

معاونت تربیت و آموزش سپاه ناحیه مقاومت محلات تصریح کرد: اگر به ائمه و معصومین(ع) توجه کنیم حرف اول و آخر آنان در یک چیز خلاصه می‌شود توکل بر خدا و دوری جستن از غیر خدا؛ این همان مهمی است که ما باید الگوی خود در مراحل مختلف زندگی قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات