خبرهای داغ:
عضو شورای شهر قم:

اظهار نظر وزیر بهداشت جای تعجب دارد/ آقای وزیر، به جای دامن زدن به حواشی به نگرانی‌های رهبری توجه کنید

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص روند اجرای طرح تحول نظام سلامت، خطاب به وزیر بهداشت گفت: بیشتر از اینکه به حواشی دامن بزنید به نگرانی رهبری در خصوص حوزه سلامت بپردازید.
کد خبر: ۸۷۷۰۲۶۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس ذاکریان در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر قم، با بیان اینکه معمولاً پرونده‌های دیه با قریب به دو سال تأخیر به دلیل طی مراحل قانونی وارد شورا می‌شود گفت: مشکلات حقوقی ربطی به رأس ندارد و بدنه همچنان برقرار است و یکی از مسایلی که نگرانی آن‌ها را نسبت به دیه کم می‌کند این است که دغدغه‌ای نسبت به تبعات ندارند و مطمئن هستند پرداخت‌ها توسط شهرداری صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کارمندان شهرداری باید نسبت به تبعات کارهای خود دغدغه داشته باشند، تصریح کرد: یکی از مسایلی که موجب شد شورا نظری مبنی بر اینکه کارمندان شهرداری در پرداخت دیه شریک باشند بدهد نیز همین مساله بود که دغدغه کارمندان بیشتر شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: اینکه بخشی از دیه را فرد مقصر بدهد می‌تواند بازدارنده باشد اما تا زمانی که شهرداری تمام دیه را پرداخت کند کارمندان نیز نسبت به فعالیت خود حساس نخواهند بود.

وی با اشاره به اظهار نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم همکاری شهرداری قم برای ساخت بیمارستان در محدوده جمکران گفت: وزیر قبل از این اظهار نظر مردم را به اخلاق توصیه کرده‌اند اما من با این اظهار نظر تعجب کردم.

ذاکریان تصریح کرد: همه جای دنیا به حوزه سلامت که کمک می‌کنند در مقابل اگر زیر مجموعه گزارش خلاف واقع بدهد با آن‌ها برخورد شدید می‌کنند و امیدواریم ایشان هم مثل همه جای دنیا رفتار کنند.

وی با اشاره به نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص روند اجرای طرح تحول نظام سلامت، خطاب به وزیر بهداشت گفت: بیشتر از اینکه به حواشی دامن بزنید به نگرانی رهبری در خصوص حوزه سلامت بپردازید.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم در ادامه به تفاهم نامه سه جانبه شهرداری، اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش برای آسفالت مدارس اشاره و اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه تأمین قیر توسط آموزش و پرورش صورت گرفته و تا پایان سال 95 تا سقف 250 میلیون تومان شهرداری موظف به آسفالت مدارس است.

وی با اشاره به خدمات شهرداری در ایام محرم، ضمن تقدیر از فعالیت‌های شهرداری گفت: المانی‌هایی که در این ایام در میدان آستانه نصب شده بود بسیار خوب بود و محتوای مناسبی داشت.

ذاکریان با تاکید بر اینکه تبلیغات محیطی و شعار خوبی متناسب با این ایام انتخاب شده بود، خاطرنشان کرد: ولی بهتر بود تکرار آن‌ها را مدیریت کرد و توزیع بهتری در شهر صورت می‌گرفت.

وی به پرداخت یارانه به هیئات برای جایگزینی ظروف یکبار مصرف گیاهی اشاره کرد و گفت: طرح ارائه یارانه به هیئات برای تهیه ظروف گیاهی خیلی خوب بود و در فرهنگ سازی آن باید دقت شود تا شاهد توسعه این فرهنگ در جامعه باشیم.

ذاکریان با اشاره به ماندگاری بالای ظروف پلاستیکی در طبیعت افزود: شهرداری تنها با هزینه‌ای اندک مابه التفاوت ظروف پلاستیکی و گیاهی را پرداخت کرد و امید است با این اقدام شاهد توسعه این طرح باشیم.

وی در پایان از اقدامات شهرداری در راستای جمع آوری دست فروش‌ها از سطح شهر خصوصاً محدوده هسته مرکزی شهر تقدیر کرد.
ارسال نظرات