خبرهای داغ:
گزارشی از اقدام و عمل در عرصه اقتصادمقاومتی

كارگاه خانگي مالكش را پس از 20سال به زادگاهش برگرداند/ حمایت های بسیج سازندگی مرهمی بر خشکسالی های متوالی در سربیشه

آقاي گواهي با مراجعه به سازمان بسيج سازندگي و دريافت تسهيلات اشتغالزايي اقتصاد مقاومتي تعدادي بوقلمون را خريداري و شروع به پرورش آنها مي كند.
کد خبر: ۸۷۷۱۰۲۷
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی اکبر گواهی در روستای حسین آباد چند سالی است که به پرورش بوقلمون مشغول است و در کنار منزل مسکونی اش در این روستا برای خود کسب درآمدی پایدار را با پرورش این پرنده تجربه می کند .

پروش دهنده خانگی بوقلمون در روستای حسین آباد گواهی بخش مود شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: حدود 20 سال را در مرکز استان و در بیرجند به کارهایی آزاد از قبیل رانندگی تاکسی و ماشین سنگین گذرانده و سالهای سختی را در شهر سپری کرده است .

وی عنوان کرد: حدود 20 سال پیش به هزاران امید و آرزو از زادگاهش عازم مرکز استان می شود تا زندگی بهتری را در آنجا تجربه کند ، غافل از اینکه در شهر علاوه بر اینکه به اهدافش دست نمی یابد بلکه سال به سال نیزبه علت مخارج بالای زندگی شهر نشینی مغروض تر می گردد.

 كارگاه خانگي مالكش را پس از 20سال به زادگاهش برگرداند/ حمایت های بسیج سازندگی مرهمی بر خشکسالی های متوالی در سربیشه

گواهی گفت: 3 سال پیش تصمیم به بازگشت به زادگاهش می گیرد و با مراجعه به سازمان بسیج سازندگی و دریافت تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی تعدادی بوقلمون را خریداری و درحیاط پشت منزل مسکونی اش در روستای حسین آباد شروع به پرورش آنها می کند .

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای این کار مهارت ها و آموزش های مناسبی را برای پرورش این پرنده از سوی بسیج سازندگی فرا می گیرد و خاطر نشان می کند در این مدت سه سال که بوقلمون پرورش می دهد تاکنون حتی یک تلفات هم نداشته است.

این پرورش دهند خرد بوقلمون با بیان اینکه تاکنون سه دوره شده که این پرنده را پرورش می دهد و توانسته درآمد خوبی را از این شغل داشته و خاطر نشان کرد: اگر حمایت مسئولین از این گونه مشاغل بیشتر شود تاثیر فراوانی این کارگاههای خرد و زود بازده در کاهش آمار بیکاری خواهند داشت .

گواهی با بیان اینکه خرید دان و جوجه مرغوب همواره یکی از مشکلات او در این مدت راه اندازی کارگاه بوده و اضافه کرد :با برطرف کردن این مشکلات از سوی مسئولین می تواند حتی کارگاهش را گسترش و نیرویی را در این کارگاه مشغول به کار کند.

كارگاه خانگي مالكش را پس از 20سال به زادگاهش برگرداند/ حمایت های بسیج سازندگی مرهمی بر خشکسالی های متوالی در سربیشه 

وی ادامه داد: در حال حاضر به همراه همسرش این کارگاه خانگی را اداره می کند و هر دوره حدود 100 قطعه بوقلمون را روانه بازار کرده و از درآمد آن گذران زندگی می کند .

گواهی اظهار داشت : با توجه به اینکه اکثر تولید کنندگان این پرنده با مشکل فروش مواجه هستند، ولی تولید گوشتی سالم با استفاده از تغذیه سالم را یکی از دلایلی ذکر می کند که تاکنون برای فروش محصولش با مشکلی روبه رو نشده و گوشت تولیدی خود را حتی به خارج از استان صادر می کند .

کاری فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سربیشه نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: کارگاههای خرد و زود بازده اقتصاد مقاومتی که از طریق تسهیلات و مشاوره های بسیج سازندگی در سطح شهرستان سربیشه راه اندازی شده تاکنون توانسته بیش از 50 نفر مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان سربیشه را بدنبال داشته باشد.

وی گفت: حمایت از کارگاههای خرد و زود بازده و توجه ویژه در رفع مشکلات آنها خواهد توانست علاوه بر حفظ جمعیت در روستاهای شهرستان سربیشه مرهمی باشد بر این خشکسالی های 18 ساله اخیر و امنیت را در این مناطق که اکثر آنها در خط صفر مرزی قرار دارد تثبیت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها