مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی از برگزاری اولین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر با چهار موضوع "سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان مرکزی"، "تاریخ نگاری در استان مرکزی"، "آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی" و "آلودگی هوا" خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۱۱۳۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمد قربانی مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی، از برگزاری اولین جشنواره رسانه ای ابوذر خبر داد و گفت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر به همت سازمان بسیج رسانه کشور از سال 1394 ویژه تولیدات رسانه‌های مکتوب و مجازی دارای مجوز از وزارت ارشاد در زمینه‌‌های خبر، گزارش، عکس، یادداشت و تیتر صفحه اول شکل گرفت.

وی افزود: امسال چهار موضوع ویژه استان مرکزی در نظر گرفته شده که عبارتند از «سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان مرکزی»، «تاریخ نگاری در استان مرکزی»، «آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی» و «آلودگی هوا».

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان مهم‌‌ترین ابزار آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در عصر حاضر، نقشی بی‌بدیل در رقم زدن تحولات و تعیین سرنوشت ملت‌ها دارند. 

قربانی ادامه داد: امروز بدون تعارف یک جبهه عظیم رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی و ضد مردم ایران در حال فعالیت است تا با سست کردن ایمان،اراده و گرفتن امید، فرهنگ ما را به ورطه نابودی کشانده و در هاضمه سیری ناپذیر استکبار هضم کند.

وی افزود: رسانه‌های خودی باید با وحدت و همدلی در برابر رسانه‌های جبهه استکبار ایستاده و روشنگری کنند. 

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی تصریح کرد: بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سازمان بسیج رسانه استان مرکزی در راستای تولید محتوای فاخر و رشد دهنده برای اولین سال اقدام به برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر نموده است.

قربانی با اشاره به موضوعات این جشنواره رسانه ای گفت: موضوعات جشنواره امسال شامل امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر، اقتصاد مقاومتی، رسانه و حقوق بشر، دشمن‌شناسی، تقویت روحیه خودباوری، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی یادآور شد: چهار موضوع ویژه استان مرکزی از جمله سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان مرکزی (از 24 تا 28 آبان 1379)، تاریخ نگاری در استان مرکزی، آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی و آلودگی هوا در دستورکار جشنواره است.

وی افزود: تمام روزنامه‌نگاران فعال در رسانه‌ها، نمایندگی نشریات و خبرگزاری‌های سراسری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که دارای یکی از شرایط ذیل باشند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی تصریح کرد: فقط آثاری اجازه شرکت در جشنواره را دارند که رسانه منتشر کننده آن دارای مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات باشد و آثار فاقد نام مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد، مگر آن که اثر ارسالی را مدیر مسئول تأیید کند؛ همچنین آثاری که دارای نام مستعار هستند، شرکت داده نخواهد شد.

قربانی ادامه داد: همه آثار باید دارای مشخصات کامل نام رسانه و استان محل نشر باشد؛بازه زمانی برای آثار تولید شده از ابتدای امسال تا پنجم آذر ماه 95 و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه استان مرکزی روز ششم آذر ماه 95 است.

وی با اشاره به بخش عکس جشنواره گفت: متقاضیان شرکت در بخش عکس می‌توانند در 2 گرایش «خبری» و عکس «غیرخبری» شرکت کنند؛ آثاری که در ضمایم استانی نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها منتشر شده‌اند، مشروط به داشتن پروانه نمایندگی در زمان انتشار اثر، اجازه شرکت در جشنواره را دارند.

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی خاطرنشان کرد: فعالان عرصه رسانه‌ای در خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی معتبر و دارای مجوز دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر مؤسسات علمی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کرده و مطابق با بازه‌ زمانی و موضوعات ذکرشده، آثار خود را ارسال کند.

قربانی یادآور شد: شرکت دادن آثاری که قبلا در جشنواره‌های مشابه شرکت داده شده و حائز رتبه شده‌اند، در این جشنواره ممنوع بوده و به آن‌ها ترتیب اثری داده نخواهد شد.

وی افزود: آثار برتر استانی پس از تقدیر در استان؛ در جشنواره کشوری شرکت داده شده و نفرات برتر آن در همایش سراسری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت؛ آثار ارسالی به بخش ویژه استانی، فارغ از قالب مطبوعاتی داوری شده و در هر بخش از 3 اثر تقدیر می‌شود.

قربانی با اشاره به شرکت کنندگان در بخش آزاد جشنواره گفت: بخش آزاد جشنواره، شامل موضوع سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان مرکزی است و هر فردی اعم از اصحاب محترم رسانه و سایر افراد که از سال 1379 تا امسال با موضوع این سفر اقدام به تولید اثر در هر قالبی(اعم از خبر، مصاحبه، عکس، نماهنگ، یادداشت، خاطره و...) نموده‌اند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، مشروط بر اینکه آثار خود را تا ششم آذرماه 95 به دبیرخانه ارسال کنند. 

مسئول بسیج رسانه استان مرکزی تصریح کرد: ضمن اینکه از آثار تولید شده با این موضوع، با نام خود افراد اقدام به تولید کتاب و محصولات رسانه‌ای می‌شود، نمایشگاهی نیز از این آثار برپا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه‌ می‌توانند آثار و تولیدات خود را به صورت حضوری یا از طریق رایانامه rasane.markazi@chmail.ir ، یا تلفن و نمابر 34523849 به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان قائم مقام، میدان ساعت، ساختمان شهید چمران، طبقه سوم ارسال نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات