‌معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
‌معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و میهن دوستی در میان دانش آموزان از اهداف تربیتی نظام تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۸۷۷۱۱۴۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار پاسدار علی‌اکبر علیزاده در مراسم یادواره شهدای دانش آموز بسیجی ساوه که دردبیرستان دخترانه فرزانگان برگزار گردید، با اشاره به مقایسه جایگاه جمهوری اسلامی در دوران  قبل از انقلاب و امروز اظهار کرد: قبل از انقلاب حاکمیت جهان تحت سلطه دو ابر قدرت آمریکا و شوروی بود و دیگر کشورها از جمله کشور ایران اسلامی به عنوان نوکران این دو ابر قدرت پیش می‌رفتند، حکومت بیش از  60 هزار مستشار آمریکایی در کشور ایران اسلامی بود و در این میان اسمی از اسلام نبود.

وی افزود: در کشور مستشاران آمریکایی در تمام حوزه‌های نظامی و فرهنگی و علمی حکومت می‌کردند و مسلمانان کوچکترین قوم در دنیا بودند تا جایی که از معرفی انقلاب خود به اسم اسلام احساس شرم می‌کردند، از نگاه آمریکا مسلمانان درجه دو بودند و برای نوکری خلق شده‌اند و آمریکا  قانون کاپیتالاسیون را به سبب ضعف شاه ایران تصویب کرد و شاه ایران آن را پذیرفت که ما حق توهین به حتی یک سگ امریکایی را نداشتیم و این سبب خشم  امام  بر علیه کاپیتالاسیون  در 13 آبان 43 شد.

‌معاون مرکز تربیت و تعالی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: حرف امام (ره) این بود که در برابر ظلم و ستم سکوت اختیار نمی‌کنیم و با اقتدار در برابر استکبار وحدت و ایستادگی کرده و لحظه‌ای از ارزش‌ها و آرمان‌هایمان  عقب نشینی نمی‌کنیم، ما انسان درجه دوم نیستیم و نه تنها از لحاظ جایگاه کمتر از دیگر کشورها نیستیم بلکه به دلیل عقل، هوش و استعداد در جایگاه بالاتری قرار داریم  و باید مسلمانان بر جغرافیای قدرت سهم داشته باشند.

سردار پاسدار علیزاده گفت: با تقدیم  220 هزار شهید ثابت کردیم که نمی‌خواهیم نوکر و جهان سومی باشیم و جایگاه مسلمانان در جهان تثبیت شد و جنگ با پیروزی ما به اتمام رسید و امروز هم کشوری مسلمان با شعار الله اکبر در برابر ابرقدرتها ایستادند و کشور عراقی که روزی علیه ما قرار گرفته بود و نخست وزیر آن در برابر آمریکا مبنی بر اینکه نمی‌خواد نوکر باشد امروز در برابر آمریکا جبهه گرفته تا جایی که بیش از 4 هزار آمریکایی در عراق کشته شد و در دیگر نقاط جهان اسلام ایستادگی در برابر ابرقدرتها را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز ما باید به دنبال تمدن‌سازی اسلام باشیم، چرا تمدن غرب باید بر جهان حاکم باشد گفت: دانش‌آموزان به عنوان مادران آینده این کشور هستید و نقش مهمی دارند همان‌گونه که امام(ره) فرودند زن‌ها عامل مهمی در پیروزی انقلاب بودند امروز شما به عنوان دانش آموز این کشور وظیفه خطیری بر دوش دارید.

سردار پاسدار علیزاده خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان نقش مهمی در حفظ دستاوردهای ایران اسلامی، تداوم راه و آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و ادامه اهداف شهیدان دارند و باید  تهذیب،علم و ورزش که انتظار مقام معظم رهبری از شما دانش آموز است جامعه عمل بپوشانید.

وی افزود: نسل جوان امروز اهل تفکر، منطق و تجزیه و تحلیل مسائل باست باید آن چه را که از انقلاب اسلامی دریافت می‌کنند مبتنی بر استدلال منطقی و علمی باشد که در این راستا مسئولان آموزش و پرورش کشور باید در راستای تبین آرمان‌های انقلاب اسلامی در بین دانش آموزان بیش از پیش تلاش کنند.

‌معاون مرکز تربیت وتعالی کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دانش آموزان به عنوان دانشمندان بزرگ عالم اسلام نقش مهمی در تمدن اسلامی دارد و باید با فهم دقیق وشناخت از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با کارهای علمی، فرهنگی و هنری برای خدمت به کشور و حفاظت از اصول انقلاب اسلامی مفید ادامه دهنده راه دانش آموز شهید حسین فهمیده باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات