مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: پدیده غالب آسمان استان در امروز و فردا قسمتی ابری و گاهی با وزش گرد و غبار همراه خوهد بود.
کد خبر: ۸۷۷۱۶۸۹
|
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

مرتضی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به وضعیت جوی استان برای امروز چهارشنبه 12 آبان‌ماه گفت: در حال حاضر در اراک سرعت باد به 58 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی افزود: در ساعات اولیه صبح سرعت باد در این شهرستان 76 کیلومتر بر ساعت بود؛ وزش باد باعث افزایش گرد و غبار در آسمان اراک شده است به طوری که براساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک میزان ذرات معلق در هوا به 99 میکروگرم بر متر مکعب رسید.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: شاخص 24 ساعته کیفیت هوای اراک 149 گزارش شده که در این شرایط وضعیت برای گروه های سنی حساس ناسالم بوده است.

ذوالفقاری با اشاره به پیش بینی وضعیت هوای استان در 24 ساعت آینده گفت: برای آسمان شهرستان‌های اراک، شازند، خنداب

آشتیان،کمیجان، غرق آباد، خمین و تفرش قسمتیابری و توفان و گردوخاک بتدریج افزایش ابر در بعداز ظهر رگبار باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: وضعیت هوای همین شهرستان‌ها برای فردا صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و گردوغبار خواهد بود؛ اما برای شهرستان های ساوه، محلات، دلیجان امروز آسمان قسمتی ابری و توفان و گردوخاک پیش بینی می شود که بتدریج با افزایش ابر در بعداز ظهر، احتمال رگبار باران را داریم.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: برای 24 ساعت آینده هوای تمامی شهرستان‌ها صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و گردوغبار همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات